שאל את הרב

איך חוזרים בתשובה שלמה על זה?!

חדשות כיפה חברים מקשיבים 04/05/14 23:43 ד באייר התשעד

שאלה

אהלן. אשמח מאוד לתשובה ולעזרה.

אני נער בן 19, כיום בחור ישיבה ולבושתי, בעבר נפלתי פעמים רבות בחטא הנורא שהזכרנו רק לפני שבוע וחצי בפרשת קדושים.. חטא שנכתב עליו מות יומת.

אני לא יודע מה ההגדרות המדויקות של אותה העבירה, אז זה דבר ראשון שאשמח לברר אם אכן עברתי עליו. ושנית, כיצד חוזרים בתשובה על כך והאם אכן הדבר אפשרי גם ללא כפרת מות ח"ו כנזכר בכתוב. ובנוסף, כיצד ניתן אחרי כל מה שעשיתי, לשוב ולחיות חיים נורמליים ולהתחתן ולהקים משפחה, כיצד אפקר בכלל להסתכל לאישה בעיניים והאם חובה לספר לבחורה שאתה מתייעד להינשא לה על כך?

החטא הוא משכב זכר. שאני וחבר נפלנו בו פעמים רבות לצערנו ולבושתנו הרבה, שאחרי כל נפילה הרגשנו, אני יודע על עצמי וגם עליו פחות או יותר, שזה היה הדבר הכי נורא שעשיתי בחיים ושאני מתחרט על כך ככ אבל זה שוב קרה ושוב ושוב...

אולי פרט חשוב נוסף, שעברתי תאונת דרכים בתחילת השנה, ומה שהתברר לי לאחר המקרה שהמוות ריחף ממש מעל ראשי עבנס גלוי ניצלתי ב"ה... אולי זה בא לכפר על זה?

אשמח לתשובה אמונית, רעיונית והלכתית בהתאם לשאלותיי..

תודה רבה מראש..

תשובה

שלום רב חבר יקר מאד

קודם כל, אנחנו יודעים שהקב״ה מחכה לך ושמח מאד מאד בקירבתך אליו, הרבה יותר מאשר קירבה של אלו שמעולם לא חטאו. זה לא רק סיסמה אלא זוהי אמת גמורה.

כמובן, תשובה שלימה היא תהליך ארוך ולא פשוט אבל יחד עם זה יש בו גם הרבה מאד שמחה וסיפוק.

אנחנו יודעים שיש 4 שלבים בתשובה. שלב ראשון זה עזיבת החטא, שלב שני זה חרטה, שלב שלישי זה וידוי. ושלב רביעי זה קבלה לעתיד. האמת שהסדר לא מחייב שבדיוק ולפעמים השלבים קצת מתהפכים.

אני אתחיל איתך בכל אופן בשלב הראשון - עזיבת החטא. אתה כותב שבעבר נפלת בזה - האם זה אומר שאתה כבר לא נופל בזה? האם החטא ההוא בא לידי ביטוי באספקטים אחרים בחיים (נפילות באינטרנט,למשל וכו׳) זה הבירור הראשון שאני רוצה לעשות איתך ואתה מוזמן בשמחה לחזור אלי למייל. יחד עם השאלה על ההווה חשוב מאד גם לברר - האם אתה יכול לנתח מה גרם לך ליפול? אני מבין שהנפילות היו חוזרות ונשנות, האם היה משהו מסוים, תחושה מסוימת, כמיהה מסוימת, שגרמה לך ליפול שוב ושוב?
המייל שלי tsbias1@gmail.com

בינתיים אח יקר ואהוב, אני מאד ממליץ לקחת לעצמך קביעות, ללמוד כל יום פרק ברמב״ם הלכות תשובה. זה מטהר את הנפש מאד מאד ובו תמצא גם מענה לכמה שאלות ששאלת אותי כאן.

טוביה

כתבות נוספות