שאל את הרב

דבר תורה ליום העצמאות

חדשות כיפה חברים מקשיבים 04/05/14 01:06 ד באייר התשעד

שאלה

דבר תורה ליום העצמאות

תשובה

חג הגאולה והרפואה


תארו לכם אומרים לכם על בנאדם עבר תאונה מחרידה סליחה על התיאורים המזוויעים, אבל כל המוח שלו התרסק ביחד עם הפרצוף, מורדם ומונשם ,שלא נדבר על השיניים שכבר אין לו, וכן שהוא שבר שתי ידיים ושתי רגלים, איבד את הראייה והדיבור, כל כולו שבור ורצוץ, מכף רגל ועד ראש, בקיצור על הפנים ברמות מטורפות.
והנה אומרים לכם שהוא ייצא מטיפול נמרץ אחרי יומיים שלוש, והוא כבר בבית, האם הייתם מאמינים ? אני אישית ממש לא! זה כל כך הזוי כדי להאמין לו.
תדעו לכם ידידי, זה בדיוק מה שקרה לנו אחרי השואה, היינו עם מרוסק ומפורר, לא היה בעם עוד רוח ונשמה, כלום, הנפש פגועה טראומתית, שלא נדבר על הגוף שהתרסק, ממש שפל המדרגה שאי אפשר לתאר במילים וכל מה שנכתוב רק יגרע ממה שזה באמת, נהרסו להם החיים לגמרי והם הולכים עם הצלקת הזאת עד היום ממש.
ועם כל זאת, אחרי שלוש שנים הוקמה מדינת ישראל, זה לא נתפס, אחרי השואה האיומה, דם יהודי אינו הפקר!
הוקמה הממשלה, הצבא, הוקמו ערים ומושבות, חקלאות ותעשייה, ישיבות, תקשורת, בתי ספר,
ועוד... הגוף והנפש מתחילים להשתקם מההריסות,
נכון לא הכול ורוד כמו שחשבנו, אבל רבותי פרופורציה! לא היה עד עכשיו עם מי לדבר, לא הייתה אומה, עכשיו כשחזרנו לארצנו, חזרנו לחיים, "על הצלה משעבוד לגאולה קובעים יו"ט, על הצלה ממוות לחיים לא כל שכן?!"
הגלות מאז ומתמיד הייתה בית קברות לעם היהודי, הגלות היא בעצמה רעה חולה , שם אנחנו במצב של חולי, האמרה: "מאז שגלו עם ישראל אין לך ביטול תורה גדול מזה", זה לא רק במובן של לימוד תורה אלא גם במובן שה"תורה", ש"חיי תורה תקינים", של "דרך התורה"- מתבטלים, כי היא קשורה בקשר עמוק עם בניין עם ישראל בארצו , וכשאנחנו בארץ ישראל אז אנחנו חוזרים למצב הבריא ולאט , לאט משתקמים, כי כל הכוחות שלנו חוזרים ומתעוררים מתרדמת הגלות.
אז שנזכה לרפואה שלימה ומתוך כך גם לגאולה שלימה במהרה בימנו אמן !
ברוך רופא חולים וחג עצמאות שמח לכולם! חן

כתבות נוספות