שאל את הרב

קבלת החלטות

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 30/04/14 17:23 ל בניסן התשעד

שאלה

שלום כבוד הרב,

אני נשואה פחות משנה ולא מזמן נולדה לנו בת במזל טוב. אני פונה אלייך בקבלת ייעוץ והכוונה בנושא הבא: בעלי לצערי אדם לא החלטי. לוקח לו המון זמן לקבל החלטה בעיקר אם מדובר בהחלטות לטווח הארוך, דבר שמאוד מעיק עליי. אני קבלתי על עצמי שכל מה שעושים עושים ביחד. ולכן הדבר מאוד מקשה עליי. בבחירת שם לילדה לקח לנו חודש אחרי לידה וגם שם הוא לא היה בטוח והיה משנה את דעתו לגבי שם לפחות איזה 7 פעמים. נאלצתי לוותר על השם שהוא בחר מלכתחילה שהתחברתי אליו נורא אך בסוף נתנו לו שם אחר שלצערי עד היום לא מתחבר אליי.אבל זה לא העניין. זו סוגיה אחרת או למשל נתתי לו להליט לגבי חופשה לקח לו איזה שבוע להחליט בין שלושה אפשרויות עד שלא השתגעתי וכעסתי עליו הוא לא זז עם זה. תמיד אמר שיכולה להיות אומפציה יותר זולה ומתאימה אך לא זז עם זה

איך עליי לעודדו לקבל החלטות במהירות מבלי לפחד לקחת אחריות?

האם עליי לקבל החלטות במקומו וזהו? אבל מצד שני לא ילמד לקבל החלטות לבד...

אשמח לעצה

תשובה

שלום וברכה

השאלה שאת שואלת היא אכן שאלה זוגית מציקה מאוד. אנו מוצאים פעמים רבות בני זוג שחיים בקצב אחר – בנושאים שונים, כגון עמידה בזמנים, קבלת החלטות, קמצנות מול פזרנות וכדו', והדבר יוצר מתח רב. זהו חלק מריקוד הנישואין – שניכם נכנסתם למצב של ריקוד משותף, אולם אתם לא באותו קצב, אוהבים מוזיקה שונה וכדו'.
מה עושים ?
לאט לאט. מדברים על כך. לא בכעס, לא תוך כדי אירוע שהדבר מתפוצץ.
מדברים על זה דווקא בשעות שרגועים מאוד, ומחפשים דרך.
למשל, מדברים על כך שאף על פי שאפשר שיש אופציה זולה יותר – אבל השמחה על ההחלטה והפסקת ההתלבטויות שווה גם היא סכום מסוים שהוא ההפרש בין האופציה הזולה יותר ובין מה שבחרתם. מציפים זוויות שונות של מבט על התופעה הזו, וביחד מקבלים דרך חיים: אולי שהחלטות תתקבלנה מהר אך לא באופן מיידי, אלא שיישאר מעט זמן להתלבט; אולי שהוא יסמוך על ההחלטות שלך ואת תכריעי, וכדו'.
ואז מנסים לראות אם זה פועל. אם כן – נפלא; אם לא – מחפשים ביחד דרך אחרת.
ואם לא מצליחים לעשות זאת באופן זוגי – הולכים לטיפול מקצועי. לא דוחים. חבל על הכאב.


האם את יכולה ללכת בדרך זו ?

כל טוב

כתבות נוספות