שאל את הרב

סוף העולם2

חדשות כיפה הרב דוד לוי 25/04/14 13:14 כה בניסן התשעד

שאלה

שלום, אני זאתי ששאלתי אותך לגבי סוך העולם שרשום בתהילים..

אני לא מבנה למה אתה כל כך מאשים אותי שעשיתי משהו לא טוב, מה אתה מצפה מילדה בת 15 שלא מבינה כלום בכל הדת הזו ורק עכשיו מחפשת את התשובות לכל השאלות שלה, אתה לא יכול לשפוט אותי ולהגיד שאני עושה טעות בדרך שני מאמינה בה׳, אני כן מפחדת מימנו ומימה שיהיה בעולם הבא ושהרבה רבנים ומקורות אמרו שה׳ מתעלל בנו וכל מיני וזה בסדר, ואמרו לי שזה בסדר. ועברתי את התקופות האלו כבר.

ואני לא הייתי מאמינה לזה אם זה לא היה רשום בתהילים, כי הרבה פעמיים אמרו שיהיה סוף העולם ולא ה לא קרה, אבל בגלל שזה רשום בתהילים האמנתי כי כמו הרבה דברים שהיו רשומים בתהילים כמו שריפת הכרמל וכמו החזרה של גלעד שליט..

בסך הכל רציתי להגיד תהילים לרפואת מישהו ואחרי זה ראיתי את זה וראיתי שמדובר על הדור האחרון ובאותו היום אמרו לי שאנחנו אלו הדור האחרון ולא הבנתי כל כך מה רשום בפרק התהילים אז שאלתי, שאלתי בשביל לדעת בשביל להבין ואני יודעת שאם לא היית יש ואלת חא הייתי נרגעת, ודרך אגב מי שאמרה לי שאנחנו הדור האחרון, לא אמרה לי את זה סתם, היא בן אדם מדהים והיא לא הייתה אומרת את זה סתם, היא אמרה שזה רשום בהרבה מקומות ושאנחנו אלו הדור האחרון..

אז אני לא באה להאשים אותך ואולי תחשוב שאני רק ילדה קטנה שלא מבינה כלום, וזה נכון, אבל אני מחפשת תשובות ולראות דבר כזה בתהילים זה מלחיץ כי מה שרשום שם זה רמזים לעתיד, ואז לשאול על זה לגלות שזה לא נכון זה הקלה אבל לראות שרב אומר לי שאני לא עובדת בנכון את ה׳ ואני כפויית טובה זה עוד יותר מעציב אותי..

סליחה ושבת שלום

תשובה

שלום לך

תזכי למצוות על רצונך לקרוא תהילים

אינני חושב שבת 15 היא ילדה קטנה, להיפך, את בוגרת לכל דבר וענין - כך קבע הקב"ה וכך אני מתייחס לכל שואל ועניתי לך כאל אדם בוגר.

ואסביר -
חשוב לא רק לקרוא תהילים אלא להבין ולכן אני ממליץ לקרוא עם פירוש כגון 'דעת מקרא'
הדברים הכתובים באינטרנט הם בדרך כלל ללא שם ולפעמים גם לא כתובים בידי אנשים יראי שמים וכד' (יתכן שגם באתר זה שאינני קורא את הכתוב בו)

עליך לגדול בתורה וביראת שמים ובמצוות
יראת שמים היא מתוך שמחה כמו שהקב"ה כתב אותנו בתורה (אותה חובה עלינו ללמוד)
עם הלימוד בתורה יש לגדול גם ביראת שמים מתוך לימוד מגדולי ישראל האמיתיים

תתרחקי מלימוד מפוקפק ממקומות מפחידים

תמשיכי ותתגדלי ביראת שמים

תזכה לשנים רבות דוד לוי
098987548

כתבות נוספות