שאל את הרב

חתונה - איך יודעים שאני מוכנה לכך?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 24/03/14 10:21 כב באדר ב'

שאלה

דבר ראשון ישר כח על האתר המדהים הזה.רציתי לשאול,אני כרגע בשנת שירות ראשונה שלי,אני מרגישה שאני מוכנה ורוצה להתחתן,להקים בית של תורה וקדושה,הרגשה אמיתית שהגעתי לרגע המתאים.רציתי לדעת אם בגלל הרגשה צריך להתחיל?איך יודעים שהגעתי באמת לזמן הנכון שלי? שאין לי עדיין שום דבר בידים,לא התחלתי ללמוד וכ"ו.. אפשר קצת כיוון בנושא?תודה מראש.

תשובה

שלום לך.

קודם כל, זו שאלה מצוינת. מתי מתחילים באמת לחפש בן זוג? והאם יש זמן כזה שהוא מתאים?

אני בתשובה אתייחס לכמה נקודות, שאני מקווה שיתנו לך קצת הכוונה בנושא, ובסוף אתן לך גם קישור לשאלה נוספת שעניתי בנושא הזה, לא השאלה שלך, אבל שאלה אחרת שאני חושבת שטוב שתתני עליה את הדעת, ואם תחפשי באתר, בוודאי תוכלי למצוא עוד שאלות שעוסקות בנושא הזה.
אז נתחיל..

["עכשיו אני מוכנה!"]
האמירה הזו, היא אמירה חשובה. כיוון שעכשיו את יודעת להגיד שיש לך מוכנות ורצון להתקדם הלאה, לעבר המטרה, מה שקודם לא היה לך. אבל!! ופה מגיע אבל חשוב, ההכרה הזו שאת מוכנה, לא אומרת שמחר בבוקר הדברים אכן יקרו. אין זה אומר, שאם עכשיו הכרזת על עצמך שאת מוכנה לחיי זוגיות והקמת משפחה, כבר מחר בבוקר תפגשי את האדם שאיתו זה יקרה. אני לא מנסה לרפות את ידייך, אלא רק להכניס את העניין לפרופורציה הנכונה. אני כן אחזק ואומר, שכאשר נכנסים לכל הנושא הזה של שידוכים והכרת בן זוג, בצורה אמיתית, עם רצון של באמת להצליח ולמצוא מישהו וביחד איתו להקים בית, אז כל התהליך נראה אחרת לחלוטין ויקדם אותך בצורה טובה יותר למציאת בן זוג. המודעות שלך, תוכל לעזור לך לשכלל את מידותיך ולתת את תשומת הלב מה נכון לך ומה לא נכון לך, איזה סוג בחור את מחפשת בדיוק, ואיך את בעצם מתכננת את שולחן השבת שלך, בצורה הכי פשוטה שיש.

[מתי מתחילים?]
ציינת בעצמך שאת בשנה הראשונה של השירות הלאומי ועוד אין לך כיוון ברור של לימודים ותכנון עתידי לגבי מה שתעשי בעתיד. אני חושבת שכדי שנוכל להביא לתוך הבית העתידי שלנו את המקסימום, אנחנו קודם צריכים להיות סגורים על עצמינו. זה לא אומר שאת צריכה שתהיה לך תוכנית עתידית לגביך מפורטת לפרטי פרטים, אבל בהחלט כדאי שתדעי מה את רוצה לעשות בחיים בכיוון הכללי. כשאנחנו יודעים מה אנחנו רוצים מעצמינו, הרבה יותר קל לנו להכניס עוד מישהו לתוך המשוואה הזו.
הדבר אגב נכון לא רק לגבי תחום לימודים, אלא לכל השלב הזה של הכרות שמגיעה אחרי שקצת למדנו להכיר את עצמינו. שירות לאומי הוא תקופה מצוינת לעשות זאת. אני הייתי מציעה לנצל את השנה הזו (או השנתיים אפילו) כדי ללמוד להכיר את עצמך. את מה שאת אוהבת ורוצה. מה חשוב לך בחיים ומה פחות ואח"כ להתחיל להכיר בן זוג.

[רשימת מכולת]
לכולנו יש רשימת מכולת כזו או אחרת של תכונות שאנחנו מעוניינים שיהיו בבן הזוג שלנו. הרשימה הזו כוללת גם תכונות אופי וגם את המראה החיצוני שחשוב לנו. חשוב שתהיה רשימה כזו, של דבריםש אנחנו מחפשים, כדי שלא נבזבז את הזמן שלנו על לצאת עם כל אחד. אבל!! מצד שני צריך לזכור שאנחנו משתנים עם הזמן וחשוב לעדכן את אותה רשימה ולבחון מדי כמה זמן האם התכונות שהיו חשובות לנו בהתחלה עדין חשובות לנו. כל זה קשור, לנושאים הקודמים - כשתלמדי להכיר את עצמך, ומה שנקרא "לדבר" עם עצמך ולדעת מה את רוצה, גם תוכלי לדעת לעדכן את הרשימה שלך ואת הדברים החשובים לך ולא להתקבע סתם על דברים רק כי נגיד הסביבה חושבת שזה משהו שחשוב.

[מסע כזה...]
כל הנושא של מציאת בן זוג הוא מסע. קודם כל הוא מסע שלך להכיר את עצמך ורק אח"כ הוא גם מסע של הכרת בן זוג. יש כאלו שמתייאשים באמצע ויש כאלו שלומדים לנצל את המסע הזה כדי לברר נקודות בתוכם וכדי לשכלל את מידותיהם.
את יודעת, פעם איש אחד חכם אמר לי, שכל אחד שאנחנו יוצאים מקרב אותנו לעבר היעד. והכוונה היא שלא רק מבחינה טכנית, אלא שכל אחד שאנחנו פוגשים בדרך, במסע הזה, גורם לנו להכיר עוד נקודה אצל עצמינו.
תנצלי את זה. אין אף אחד בדרך שתפגשי, בין אם יצא מזה קשר ובין אם זו תהיה פגישה חד פעמית, שהוא מיותר. מכל אחד שתפגשי משהו תוכלי ללמוד משהו - לפעמים זה יהיה משהו מהותי וגדול על עצמך ולפעמים זה יהיה עוד משהו קטן שיוכל לכוון אותך לעבר מה טוב בשבילך ולפעמים זה יעזור לך לשכלל את המידות שלך
המסע הזה הוא עבודת המידות אחת גדולה.
הוא יכול להיות מסע מפרך והוא יכול להיות מסע מלמד וטוב. ורק ביכולתך להחליט איך הוא יראה. האם את רואה בו מסע שמקדם אותך ומפגיש אותך עם הנקודות הכי פנימיות שלך או שאת רואה בו רק משימה בדרך.
אני בעד לראות אותו כמטרה בפני עצמה. ובע"ה כשיגיע האחד תתגשם לה עוד מטרה שהצלחת להשיג.

לסיום, הבטחתי גם קישור לשאלה אחרת שנשאלתי בנושא, ואני חושבת שהיא רלוונטית וכדאי לתת עליה את הדעת https://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=276650
ובעצם אולי עוד קישור אחד שיכול לעזור לך https://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=278412

המון המון הצלחה בכל אשר תפני
שיהיה כל ה"מסע" הזה בקלות ובשמחה
את מוזמנת לפנות גם למייל האישי כדי לשאול שאלות ספציפיות יותר או להתלבט ביחד על עוד נושאים
סיון
sivanlax@gmail.com

כתבות נוספות