שאל את הרב

קשר קרוב עם חניכה

חדשות כיפה חברים מקשיבים 02/03/14 20:09 ל באדר א'

שאלה

יש לי חניכה שמתייעצת איתי הרבה מאד ואנחנו מדברים בצורה מאד מאד מאד פתוחה הרבה פעמים אני פשוט מתחיל להרגיש שאני מתאהב בה וזה נסחף למקומות לא ממש טובים מה אפשר לעשות(ניתוק הקשר זה קשה לשנינו בגלל הידע אחד על השני ועיקר הקשר שהוא תמיכה)

תשובה

לרום היקר, שלום!
השאלה שלך נגעה לי מאוד ללב, והסתובבתי איתה הרבה זמן, עד שקיבלתי אומץ לענות עליה. חסרים לי המון פרטים על מנת שהתמונה תהיה בהירה, ואתה מוזמן כמובן לתקן אותי, או להוסיף פרטים, אם זה עדיין רלוונטי. הזמן הרב שחלף מאז ששלחת את השאלה, גם שינה מן הסתם את התמונה, ואתה מוזמן לעדכן.
קודם כל אכתוב לך את מה שהבנתי מתוך השאלה. אתה בן 19, מדריך, ויש לך חניכה, שמן הסתם איננה בת יותר מ17. כן? היא מתייעצת איתך הרבה, כנראה על נושאים שלה, ובפתיחות רבה. גם אתה נפתח כלפיה בשיחות הללו. הזכרת בשאלה תמיכה, ולא פירטת האם זו רק תמיכה שלך בה, או גם תמיכה שלה בך (מה שבהחלט הגיוני!). תיארת תחושת התאהבות (שמתבקשת לחלוטין בתמונת המצב הזו), שכנראה גורמת לתוצאות לא רצויות. היית רוצה לנתק את הקשר, והזכרת שתי בעיות שמונעות זאת: הידע הרב אחד על השני, והתמיכה שתחסר.
זה מה שהבנתי מתוך השאלה. זה כמובן לא מספיק בשביל לענות לך תשובה החלטית, שתכלול פתרון מעשי, וטוב שכך... את התשובה תוכל לייצר בעצמך. כשבוחנים את הדברים בשכל קר ללא קמצוץ של רגש, הדברים די ברורים. יש פה קשר שאין לו פוטנציאל ריאלי של נישואין, שמוביל כבר עתה לתוצאות לא רצויות. לך בודאי, וכנראה גם לה. יש קושי לנתק אותו: קושי רגשי, ומן הסתם גם קשיים נוספים.
אם הגעת למסקנה שנדרש ממך צעד קשה, מאיפה לוקחים כח לבצע אותו? ברור לי שיש בתוכך מקורות של כח, וצריך לחפש אותם ולהתחבר אליהם. אם תרצה – אוכל לפרט יותר את הנקודה הזו.
כמובן שהכל צריך להעשות מתוך אכפתיות מהחניכה, וכבוד אליה. להסביר לה בצורה כנה את הצעדים שלך, אבל לשים לב שזה עצמו לא יהפוך לסיחנושים כאלו שבעצם מהווים המשך של הקשר...
במידת הצורך, כדאי אולי לשקול לעזוב את ההדרכה. זה כשלעצמו מהווה סיבה מספקת, וחוץ מזה - הרי אתה בן 19, והגיל הזה מהווה הזדמנות שלא תחזור להשקיע בדברים אחרים. להשפיע תוכל בע´´ה גם בעתיד, ואם תנצל את הזמן הזה לצמיחה – תוכל להשפיע באופן הרבה יותר איכותי.

אם תרצה דברים נוספים או מפורטים יותר – אתה מוזמן לכתוב שוב, ואשתדל להקשיב ולענות (בהקדם!). בהצלחה רבה!
איתך,
אלעזר



כתבות נוספות