שאל את הרב

איך להעיר לאשתי?

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 20/04/12 10:11 כח בניסן התשעב

שאלה

שלום וברכה,

אשתי מבשלת נהדר ב"ה. אינספור מאכלים ותבשילים, ללקק את האצבעות. אני מצידי מקפיד תמיד להחמיא לה על כך. הבעיה: אשתי פרפקציוניסטית בנשמתה. מאז שהתחתנו היא מנסה כל הזמן להכין לי

כל מיני עוגות שונות ומה לעשות שלי זה לא טעים. מסתבר שעוגה קנויה מהקונדיטוריה הרבה יותר טעימה. גם היא יודעת את זה, אבל גם היא יודעת שאין סיכוי בחיים שהיא תעשה עוגה ברמה כזו. הבעיה היא שהיא נפגעת מזה שאני לא אוהב את העוגות שלה. היא מנסה פעם אחר פעם, ומה לעשות שזה עדיין לא טעים לי. גם כואב לי ממש לאכזב אותה כל פעם מחדש, במיוחד כשאני רואה כמה היא משתדלת. אני מנסה להגיד לה בעדינות שתפסיק עם העוגות האלה, ושזה לא סוף העולם, אבל היא לא מפסיקה ומשוכנעת כל פעם מחדש שהפעם אני סופסוף אוהב את העוגה שלה. ככה זה נמשך כבר 6 שנים!! מדי שבת בשבתו, היא אופה לי עוגת-חנק שונה. איך אפשר להסביר לה שלא יתהפך העולם אם היא תפסיק להכין לי כל שבוע עוגה שאני לא אוהב? לעומתי, היא דווקא אוהבת את העוגות שיוצאות לה. נראה לי שזה משהו פסיכולוגי, שגם אם זה לא טעים במיוחד, עצם העובדה שהיא עמלה על זה והשקיעה בזה כוח זמן ומרץ, גורם לה לאהוב את התוצאה. חשבתי אולי פעם אחת פשוט לשקר ולומר שזה טעים לי, אבל אז אני מסתכן באותה עוגת-חנק מוצלחת כל שבוע לכל החיים... :) בקיצור, אשתי מקפידה לקיים דברי ר' נחמן:

"אין יאוש בעולם כלל".

מה עושים?!

תשובה

בס"ד
שלום רב,

תשובה הלכתית לשאלה כזאת לא מצאתי, אבל דרך הלכתית מצאתי. דרך שתשמור על שלום בית שהוא ערך מקודש מאוד בתורתנו: "תני רבי ישמעאל: גדול שלום, ששם הגדול שנכתב בקדושה, אמר הקדוש ברוך הוא ימחה במים, כדי להטיל שלום בין איש לאשתו" (ויקרא רבה ט, ט).

אתה מזכיר פעמיים בדבריך עוגת 'חנק' ומציג אותה לעומת עוגת 'קונדיטוריה'. אפשר שכאן טמון הקושי - אשתך אוהבת עוגות 'חנק' ואתה נחנק מהם, אשתך מומחית בעוגות חנק ולך קשה מאוד עם עוגות כאלה.
אתה מתגעגע לעוגת קונדיטוריה, אלא שאתה יודע ש-"אין סיכוי בחיים שהיא תעשה עוגה ברמה כזאת".
נראה לי שזה המקום לשינוי ולפריצת דרך.
מצד אחד עליך לשכנע את אשתך (ברוח טובה!) שהגיע זמן לנסות עוגות אחרות מלבד עוגות 'חנק', מצד שני עליך לסייע לאשתך להצליח לעשות גם עוגות 'קונדיטוריה'.
קח על עצמך חלק מהמשימות של הכנת העוגה, לדוגמה המתכון. תבדוק יחד עם אשתך מה הכי טעים לכם בעוגת קונדיטוריה: בצק עלים? מילוי פרות? קצפת? שוקולד? אגוזים? עוגת גבינה?
עכשיו חפש במדורי אפיה \ ספרי אפיה... מתכונים שיהיו קלים להכנה ביתית של אחת מהעוגות הללו.
כמו בכל עניין: "כל ההתחלות קשות" וצריך ללכת "מהקל אל הכבד". אפשר להסתייע במי שמבין: שכנים, קרובי משפחה וכד' שיש להם נסיון...

אפשר להפוך את הנושא לפעולה מעצימת זוגיות בכך שתשתף את עצמך בכל הכנת העוגה – בדרך שתהיה נוחה לך ולאשתך, כך שלא רק ההנאה מהטעם של העוגה יהיה כוח מחבר ביניכם אלא עצם הכנת העוגה תהיה חויה זוגית משמחת.

בהצלחה!

כתבות נוספות