שרים בגבורת משפחת פוגל

האירוויזיון היהודי השנתי של תנועת בני עקיבא העולמית יתקיים השנה באיטליה, בו תציג המשלחת מפינלנד את השיר שכתבה לזכר הנרצחים במשפחת פוגל ז"ל

חדשות כיפה אורי פולק 03/04/11 00:00 כח באדר ב'

שרים בגבורת משפחת פוגל
יחצ, צילום: יחצ

תחרות האירוויזיון היהודי השנתית תתקיים היום (א') ברומא, בירת איטליה, בהשתתפות כ-200 בני נוער ושליחים מקרוב ל-15 ערים באירופה שיתמודדו על המקום הראשון בתחרות. כמידי שנה, נקבע נושא בו יעסקו השירים: "בשליחות המדינה" - חניכי בני עקיבא הם שליחי מדינת ישראל ברחבי העולם.

 

השירים יעסקו בנושא הנבחר וידברו על הקשר לישראל, בנוסף, למרות שהשירים מושרים במגוון שפות, ישנו קריטריון המחייב את כותבי השירים לשלב מילים בעברית. לשירים שיש יותר מילים בעברית, יש יותר סיכוי לקבל ניקוד גבוה מהשופטים.

 

חרף העובדה כי הוגדר מראש נושא אחיד לכלל המשלחות, החליטו השנה בבני עקיבא לחרוג מכללי הטקס הקבועים ולאשר למשלחת מהלסינקי, פינלנד, לשיר שיר מיוחד שנכתב על ידם לזכרם של בני משפחת פוגל ז"ל, שנרצחו בפיגוע באיתמר לפני כשלושה שבועות. תמר פוגל, אשר ניצלה מהפיגוע בזמן שהייתה בפעילות של "בני עקיבא" באיתמר, ריגשה את חניכי בני עקיבא בפינלנד. כאשר שמעו בפינלנד על המקרה הנורא, החליטו לכתוב שיר לזכרם של בני משפחת פוגל.


החזרות לשיר, על ידי המשלחת מפינלנד