זילבר על המיקרופון

"שלום עכשיו" זועמת על השתתפותו הצפויה של אריאל זילבר בתוכנית רדיו ב"קול ישראל". מנהל התחנה, מנגד, לא מתקפל: דחייתו היא מדרון חלקלק

חדשות כיפה אורי פולק 15/12/10 00:00 ח בטבת התשעא

זילבר על המיקרופון
Deror avi, ויקיפדיה, צילום: Deror avi, ויקיפדיה

תנועת השמאל "שלום עכשיו" זועמת בעקבות הזמנתו של הזמר אריאל זילבר להתארח בתוכנית שתשודר הערב (ד) בתחנת הרדיו של "קול ישראל", 88FM.

מזכ"ל "שלום עכשיו", יריב אופנהיימר, שיגר מכתב למנהל התחנה יובל גנור וציין כי ביקורו של זילבר חריג במיוחד, נוכח העובדה כי "כפי שבוודאי ידוע לכם, רק אמש השתתף זילבר באירוע של ממשיכי דרכו של כהנא לציון עשר שנים להירצחו של בנימין כהנא. באירוע נקט זילבר בעמדות קיצוניות אשר מבוססות על שנאת האחר והעמקת הגזענות בחברה הישראלית כנגד ערבים".

לדבריו של אופנהיימר, "החלטתה של 88FM להזמין את זילבר כאורח באולפן, שגויה ומעניקה במה פתוחה ולגיטימציה לעקרונות המנוגדים לערכי הדמוקרטיה ולשלטון החוק בישראל". עוד הוסיף אופנהיימר וציין כי "אם היה זמר כלשהו יוצא בצורה כה בוטה כנגד יהודים באשר הם, ואף היה משתתף בכינוסים השוללים את זכותם של היהודים לחיות בישראל, הייתה הארץ נזעקת ואותו אמן לא היה מוזמן כאורח רשמי של "קול ישראל". כולי תקווה כי תקבל את פנייתי ותפעל באומץ על מנת למנוע את שיבוצו של זילבר בתוכנית הערב".


(צילום: Deror avi, ויקיפדיה)


הפלורליזם חל על כל האמנים

מנהל התחנה, יובל גנור, כתב בתגובה לאופנהיימר כי "אריאל זילבר הוא מאמני הרוק החשובים במוזיקה הישראלית. הוא כתב שירים רבים שהם נכסי צאן ברזל שלנו. זילבר הוזמן הערב כאמן יוצר, להשמיע מהמוזיקה שלו בתוכנית שכולה מוזיקה". לדברי גנור, "זו אינה תוכנית פוליטית ולא יתקיים בה ראיון פוליטי. את הדברים האלה גם אמרתי לו בשיחה שקיימנו לקראת השידור. אינני סבור שעליי לפסול אמנים לשידור בשל דעתם הפוליטית - לא מימין ולא משמאל".

מנהל התחנה הוסיף וכתב בתגובה באופן נחרץ כי "הפלורליזם האמיתי, המאפיין ביומיום את שידורי התחנה, אמור לחול גם על מתן הבמה לכל האמנים, יהיו דעותיהם באשר יהיו, בשידורים שלנו". הוא אף הוסיף וציין כי הוא איננו מסכים עם הקביעה של אופנהיימר "כאילו עצם השתתפותו בתוכנית והשמעת שיריו של זילבר, נותנת לגיטימציה לדעותיו הפוליטיות. כאמור, התוכנית היא תוכנית מוזיקה".

לסיכום ציין גנור כי "אם נתחיל לבחור את האמנים ואת המוזיקה שלהם על פי התבטאויותיהם בתחומים שונים - חברתיים ופוליטיים - יהיה זה מדרון חלקלק שלא נצא ממנו. כולנו גם נצא נפסדים, משום שנשלול מעצמנו וממאזינינו הרבה מוזיקה טובה. לכן צר לי, אך לא אוכל להיענות לפנייתך".