פריים גריל

דווקא בתל אביב מצאה מבקרת המסעדות שלנו נקודה ירושלמית חמה. לא תתאכזבו

חדשות כיפה בילי יהלום 01/06/10 00:00 יט בסיון התשע

פריים גריל
יחצ, צילום: יחצ

בערבו של יום ירושלים יצאנו לבדוק את מסעדת פריים גריל הממוקמת בנקודה הירושלמית ביותר בעיר העברית הראשונה - מול חוף ירושלים עם נוף ים מרהיב. ככה זה כשאתה ירושלמי שרואה את הים רק בתמונות, כל ישיבה מול גלי הים היא מחזה מרהיב, גם אם מדובר בחוף ציבורי רועש ומלוכלך.

כבר כתבנו בעבר, כי עם חדירת מסורתיים ושומרי כשרות למקומות עבודה "חילוניים" נוצר כלל ה- 15% = 100% לפיו גם אם חלק קטן מהעובדים הם שומרי כשרות, כל ארוחה משותפת תהיה כשרה. שמחנו לגלות שהכלל ממשיך את פעולתו הברוכה, ומסעדה נהדרת כמו פריים גריל, כשרה אף היא.


בחירה משובחת (צילום: יחצ)


פתחנו בפוקצה עשויה כגליל בגט, טריה ופריכה. צורת הפוקצה הפחיתה את השטח המבוזבז בפוקצה וכולה היתה פריכה וטעימה. לצדה הוגש מטבל טעים של עגבניות ולימון כבוש, זיתים נחמדים וחציל בטחינה - שגרתי.

למנות ראשונות התענגנו על שקדי עגל שהוגשו בתיבול בסיסי ופרוסות לימון טרי בלבד, אכן, מנת בשר כה נפלאה אינה זקוקה לתוספות לצדה. לצדה הוגשו לנו פרוסות סינטה נאות שנכבשו בלימון ושמן זית, קוראנו הנאמנים כבר יודעים שאנו סולדים ממנה זו, ובכל זאת היתה זו מנה טעימה.

מנת האספרגוס בטמפורה שהוגשה לשולחננו לא הלהיבה אותנו. אנו סבורים שאספרגוס אוהב חליטה קלה ומלח גס, בצק הטמפורה לא נדבק לאספרגוס והשילוב לא עלה יפה.

מנה נחמדה נוספת היתה סיגר ממולא בפרגיות וזיתים, טעמו של הנענע היה דומיננטי מדי אך עדיין המנה השתלבה יפה עם הטחינה.


מספקים את הסחורה


למנה עיקרית הוזמנו לגשת לויטרינת הבשרים ולהורות לגרילר באיזה נתח חשקה נפשנו (כאילו יש מקום לעוד אוכל בבטן) בעלי בחר נתח סינטה נטול שומן ואני בחרתי פילה.

הבשר היה עשוי מעולה, בדרגת עשייה מושלמת והוכיח כי מי שמציג את מרכולתו לעין כל- אכן מודע לאיכותו הגבוהה. אני התעקשתי לדגום גם את טבעות הבצל האמיתיות והטעימות במקום ובעלי דגם את הציפס שהיה אמיתי וביתי.

לקינוח הגענו בחשש מה, איכשהו קינוחים כשרים גם במסעדות יוקרתיות נוטים שלא להצליח. כאן נכונה לנו הפתעה, גם פאדג השוקולד ומוס נוגט אגוזים וגם פרפה חלבה, גלידת פיסטוק ירוק ושיער חלבה היו מעולים.

המסעדה בהכשר רבה של תל אביב, הרב לאו. ניתן לבקש את הבשר גם בהכשר גלאט, וראויה לשבח בעניינו העובדה כי מספר הטלפון הנייד של המשגיח רשומה על גבי תעודת הכשרות, כך שניתן ליצור עמו קשר ישירות.

מסעדת פריים גריל , הרברט סמואל 60 , מגדל האופרה תל אביב, טלפון 03-5100266