תעלומה ברבבה

האם הרב משה טלבי נרצח בפיגוע או התאבד? המשטרה טוענת כי הממצאים מוכיחים התאבדות, אך משפחתו טוענת: אין לזה סיכוי

חדשות כיפה אורי פולק 03/04/11 00:00 כח באדר ב'

תעלומה ברבבה
AMagill-cc-by, צילום: AMagill-cc-by

לפני כעשרה ימים נמצאה גופתו של הרב משה טלבי מהיישוב רבבה שבשומרון, כשהיא ירויה ברכבו הפרטי. הרב טלבי, בן 54 מהמושב חיספין שברמת הגולן, אב לשבעה וסב לארבעה, נמצא על יד אקדחו האישי כשרכבו מונע ואורותיו דלוקים. מאז, עומדת משפחת טלבי במחלוקת עם משטרת ישראל באשר לסיבת מותו של הרב.

צוות הזיהוי הפלילי של משטרת מחוז יהודה ושומרון קבע כבר בזירת האירוע הראשונית כי מדובר ככל הנראה בהתאבדות. זה גם הכיוון אותו אימצה המשטרה ככיוון מרכזי בחקירתה את האירוע. ואולם, בני משפחת טלבי משוכנעים כי לרב טלבי לא הייתה סיבה להתאבד וכי בעיניהם מדובר בפיגוע על רקע לאומני.

הסוף השבוע האחרון העבירה המשפחה מכתב לשר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ ולמפכ"ל המשטרה, דודי כהן, בהם חיזקה המשפחה את טענותיה בראיות לכאורה, המוכיחות כי הרב טלבי לא שם קץ לחייו. המשפחה דורשת מהמשטרה לחקור את כיוון החקירה המסתמן בעיניה, לפיו לא מדובר בהתאבדות כי אם ברצח.

"היה מצוי בעיצומו של יום שגרתי"

במשפחה טוענים כי על גופו של הרב טלבי נמצאו חבלות בפנים ובברך, המעידות על אלימות שהופעלה כלפיו. עוד נטען כי מספר שעות לאחר שנמצא ירוי ברכבו, הסיע הרב טלבי את בנו מחיספין לאריאל - לא לפני שקבע איתו כי יאסוף אותו בשעות הערב, לאחר הלימודים. "כ-20 דקות בלבד לפני הרצח הוא אמר לבנו שהוא נוסע לרבבה, שם מתגוררת בתו, על מנת להפתיע אותה ולבקר אותה ואת נכדתו הקטנה", נכתב על ידי המשפחה.

"המנוח היה דמות מוערכת ואהודה בקהילתו, לא היו לו אויבים ולא היו לו עסקים או חובות אשר יטרידו את מנוחתו", כותבים בני המשפחה לבכירי המשטרה ומוסיפים כי "כל הנתונים מעידים על אדם שהתכונן להמשך חייו והיה מצוי בעיצומו של יום שגרתי, בתווך שבין הסעת בנו מנחם ובין ביקור אצל בתו". כמו כן מציינים בני המשפחה כי אקדחו האישי נמצא בצידו השמאלי בעוד הוא נורה בראשו מצדו הימני וכי בזירה נמצאו ארבעה תרמילים של כדורים שנורו מאקדחו, וכדור נוסף שנמצא שלם - כל אלו מוכיחים בעיניהם כי מדובר ברצח ולא בהתאבדות.

ממשטרת מחוז ש"י נמסר בתגובה: "תיק החקירה ונסיבות המקרה נמצאים עדיין בשלבי חקירה. יחד עם זאת, בהתבסס על ממצאי הזיהוי הפלילי שנאספו מזירת האירוע, מסתמן כי מדובר, ככל הנראה, במקרה של התאבדות".