תמיכה נרחבת בשעון צהר

הצעת חוק חדשה מנסה לבסס את נייר העמדה של רבני "צהר", שקבע תאריך לועזי קבוע להארכת שעון הקיץ. 61 ח"כים כבר תומכים

חדשות כיפה אורי פולק 31/03/11 00:00 כה באדר ב'

תמיכה נרחבת בשעון צהר
alancleaver_2000-cc-by, צילום: alancleaver_2000-cc-by

מתווה רבני "צהר" להארכת שעון הקיץ - תופסת תאוצה גם בכנסת. 61 חברי כנסת חתמו על עצומה שיזמה ח"כ רונית תירוש (קדימה), אשר תומכת בהצעת חוק שהגישה בשיתוף עם ארגון רבני "צוהר". ההצעה מביאה להסכמה עם הציבור הדתי בשעון קיץ.

הח"כים שתומכים בהחלטה מגיעים מכל סיעות הבית והקואליציה וביניהם אפילו חברי הכנסת הערבים. בעצומה הם קוראים לראש הממשלה בנימין נתניהו, לקבוע מיידית תאריך לועזי קבוע כסיום מועד שעון הקיץ, אשר יחל הלילה.

"לקראת ההחלפה לשעון קיץ ב-1 באפריל, אנו חברי כנסת מכל סיעות הבית, קוראים בזאת לראש ממשלת ישראל לקבוע מיידית תאריך לועזי קבוע (במקום תאריך עברי "משתנה") - מוצ"ש הסמוך ל-15 באוקטובר, כתאריך יעד לקביעת שעון החורף. תאריך זה מתחשב הן בצרכי תפילה (שעת הנץ: 6:44) והן בצרכי חסכון כלכלי וניצול שעות פנאי של הציבור הרחב בישראל", נטען בהצעת החוק.


מנסים להגיע לפשרות

(חברי צהר בביקור בכנסת צילום ארכיון: אבי פירדמן , סרט למזכרת)


העצומה מתבססת על נייר עמדה שהוגש בשבוע שעבר על ידי רבני "צהר", המתבסס על ההנחה לפיה שעון קיץ ביום הכיפורים אינו מהווה כל בעיה, מפני שהצום נמשך אותו משך זמן בדיוק, אך לעומת זאת ישנה משמעות לשעת הזריחה שלא תהיה מאוחרת מדי ותגרום לאנשים המתפללים בבוקר לאחר לעבודתם.

עמדת רבני "צהר", אפוא, היא הגעה לפשרה בעניין זמן שעון הקיץ. "יש לחתור להסכמה המביאה לאופטימום את כל הגישות, ועל ידי כך מסירה את אחד ממוקדי המתח המיותרים בין דתיים לחילוניים במדינת ישראל. יש לקבוע את סיום שעון הקיץ מאוחר ככל האפשר, ונראה כי התאריך המאוחר ביותר הוא התאריך שבו שעת הזריחה לא תהיה מאוחרת מסביבות השעה 6:30", מסבירים הרבנים. ב"צהר" קובעים כי "באופן מעשי, נוסחה זו מאפשרת הפעלת שעון קיץ עד ללילה שבין מוצאי שבת וראשון שלפני 10 באוקטובר".