המצוד אחר הגלוק

משטרת ישראל עורכת חיפושים נרחבים בהתיישבות ביהודה ושומרון, זאת בחיפושים אחר אקדח ספציפי מסוג "גלוק". הלילה הם הגיעו, שוב, לאיתמר

חדשות כיפה אורי פולק 31/03/11 00:00 כה באדר ב'

המצוד אחר הגלוק
Gellerj-cc-by-sa, צילום: Gellerj-cc-by-sa

המשטרה עורכת בחודשים האחרונים מצוד אחר אקדח מסוג "גלוק", זאת באמצעות חיפושים נרחבים שהיא מקיימת ביהודה ושומרון לאיתור כלי נשק ספציפי ששימש לאירועי ירי בגזרה.

החיפושים הגיעו הלילה (חמישי) גם לאיתמר, כשלפנות בוקר הגיעו כוחות גדולים של משטרה לביתו של משה רונצקי, בנו של הרב הצבאי הראשי לשעבר, הרב תא"ל (במיל) אבי רונצקי, ודרשו כי יתייצב מיידית לחקירה וימסור לידיהם את נשקו האישי. הרב רונצקי התערב וקיים משא ומתן עם השוטרים, שהסכימו לעזוב את המקום אחרי שהשאירו עבורו צו התייצבות לחקירה.


(יש לכם גלוק בבית? צילום: ויקיפדיה ישראל)


"הם דפקו על הדלת בחמש בבוקר, כמו שהעירו אותנו בליל הפיגוע לפני שבועיים", מספר הבוקר משה רונצקי, שתיאר את אירועי הלילה. "קפצנו מהמיטה ונכנסו לחרדה רצינית. מאחורי הדלת הופתענו לראות שוטרים שמבקשים לקחת את האקדח שלי לחקירה. זו טראומה אמיתית, לא פתחתי להם את הדלת. רק אחרי משא ומתן וטלפוני של אבא שלי לבכירי המשטרה הם השאירו צו לחקירה, שכמובן תהיה סתמית", הוסיף רונצקי.

במקביל, לכיפה נודע כי הלילה נעצר גם שריה דמסקי, יו"ר מזכירות היישוב "אלון מורה", בנסיבות דומות. דמסקי מוחזק כעת במעצר וחקירה ראשונית, זאת במסגרת אותו מצוד אחר מחזיקי אקדחי ה"גלוק" באיו"ש.

די היה במסרון לטלפון הנייד

ביישוב איתמר זועמים הבוקר על חוסר הרגישות של המשטרה. "מדוע אי אפשר היה לקבוע שעה מראש שבה הבן יגיע למשטרה במקום, להפתיע אותו בביקור כאילו היה פושע?", תהה אחד התושבים הבוקר בגלי צה"ל. נזכיר כי האירוע מעורר את זעם התושבים שבעתיים, זאת כי רק לפני כשבועיים אירע ביישוב הפיגוע הרצחני שגבה את חייהם של חמשת בני משפחת פוגל ז"ל - ואיש לא ציפה כי המשטרה תבוא דווקא עכשיו לאסוף כלי נשק מאנשי היישוב.

דני דיין, יו"ר מועצת יש"ע, טוען הבוקר כי "התנהלות המשטרה לפנות בוקר בכמה מיישובי השומרון ובאיתמר בפרט היא בלתי נסבלת. מדובר באנשים שאינם חשודים בדבר, חלקם קצינים ביחידות עילית שדי היה במשלוח פקס או במסרון לטלפון הנייד בכדי שיתייצבו לחקירה, בכל המקום ובכל זמן שיתבקשו. ישנן רק שתי אפשרויות - או שמישהו במשטרה איבד לגמרי את שיקול הדעת, או שהוא מנסה ליצור עימות וקרע בכל מחיר".

המשטרה, לעומת זאת, סבורה כי מדובר בפעילות חוקית ולגיטימית. "השוטרים הגיעו לבצע פעולה חקירתית טריוויאלית על פי צו בית משפט בנוכחות וליווי רכז הביטחון של היישוב ולנוכח בקשתו של נשוא הפעולה להתייצב מאוחר יותר, חדלו השוטרים לבקשתו בפעולתם, לפנים משורת הדין", נמסר ממשטרת מחוז ש"י.