איחוד היסטורי בבית אל

פרסום ראשון: 30 שנה לאחר שהתפצל, היישוב בית אל - מתאחד. הרבנים שלמה אבינר וזלמן ברוך מלמד קוראים: "להתגבר על חילוקי הדעות ולהתאחד"

חדשות כיפה אורי פולק 14/03/11 00:00 ח באדר ב'

איחוד היסטורי בבית אל
אלעד יחיאל-cc-by-sa, צילום: אלעד יחיאל-cc-by-sa

איחוד היסטורי בבית אל: קהילת שכונה א וקהילת שכונה ב ביישוב, יתכנסו לראשונה מזה כשלושים שנה - מאז התפצלו. רבה של שכונת א, הרב שלמה אבינר ורבה של שכונת ב, הרב זלמן ברוך מלמד - יתכנסו בליל שבת זכור בבית הכנסת המרכזי בשכונה א ובליל שבת פרה בבית הכנסת "אברהם אוהבי" בשכונה ב - יחד עם כל בני הקהילה.

המחלוקת בישוב הגיעה לשיאה בזמן ההתנתקות, בה הועלתה טענה כנגד הרב אבינר לפיה הוא אינו רשאי לפסוק בענייני נידה. המחלוקת התעצמה כששיעורו הקבוע של הרב אבינר, שהועבר במשך שנים בישיבת בית אל - הופסק לחלוטין בתקופת ההתנתקות. עד היום מנוע הרב אבינר מלמסור שיעורים בהיכל הישיבה בבית אל.


(המודעה שפורסמה)


ואולם כעת בחרו שני הרבנים להגיע אל עמק השווה ולהכריז על "סולחה" ציבורית. "בימים אלה של שמחה ואחדות, אנו קוראים קריאה גדולה לציבור הקדוש ביישובנו המאוחד, להתגבר על חילוקי הדעות מהעבר ולהתאחד כולנו יחד באהבה ואחווה ושלום ורעות, למען יישובנו ולמען עמנו", קראו שני הרבנים במודעות שפורסמו ביישוב.

"זה הזמן להתגבר על מתחים ומחלוקות שמפרידים ולהתחבר ביחד. איחוד אין משמעותו טשטוש ההבדלים, כל צד יכול להמשיך בדרכו, אך עליו להבין שכשם שהוא מאמין בצדקת דרכו, כן גם השני מאמין בצדקת דרכו", הוסיפו הרבנים. לדבריהם, "גם אם נראה לאחד שהצד השני הולך בדרך מעוותת שנובעת ממידות מקולקלות, וכן לצד השני נראה שהצד הראשון אינו הגון, גם אז יש מקום להתגברות על המחלוקות ולהתאחד. המשותף והחיובי עולה על המפריד".

הרבנים התייחסו לכך ש"חוסר האחדות בציונות הדתית פוגע בנו מאוד, מחליש את הכוח שלנו לפעול ולהשפיע עלינו להתעלות מעל המחלוקות בלי לטשטש אותם ולבנות על גבי הפערים גשר מאחד המבוסס על המגמה האחת המשותפת לכולנו, האמונה בה ובתורתו והשאיפה לשלמות העם, התורה והארץ. במה שאין הסכמה, ילך כל אחד בדרכו תוך כיבוד הדרך האחרת כדרכם של בית הלל".