"ברק חצה את הקווים האדומים"

חברי הכנסת מהימין ערכו מסיבת עיתונאים בה קראו לראש הממשלה נתניהו לפטר את שר הביטחון ברק. "צריך לשים קץ להתפרעות של מקבלי ההחלטות"

חדשות כיפה אורי פולק 02/03/11 00:00 כו באדר א'

חברי הכנסת מסיעות "האיחוד הלאומי" ו"הליכוד" ערכו היום (ד) מסיבת עיתונאים משותפת עם מספר תושבים שנפצעו במהלך הפינוי האלים בחוות גלעד, במהלכה תקפו בחריפות את שר הביטחון אהוד ברק ואת השר לביטחון פנים, יצחק אהרנוביץ - על התנהלותם בעקבות האירוע.

"שנאתו של אהוד ברק למתנחלים חצתה את כל הקווים האדומים והוא עלול בפעם הבאה להורות על שימוש בכלי נשק רגילים שהורגים, כמו באלטלנה" - אמר יו"ר סיעת האיחוד הלאומי, ח"כ יעקב כץ, אשר טען כי "על ראש הממשלה בנימין נתניהו לפטר את ברק".


(צילום: יחצ)


לדברי ח"כ כצלה "ישנם ביהודה ושומרון 330 אלף יהודים רשומים והיישוב גדל בכ-20 אלף בכל שנה. שר הביטחון, אהוד ברק, נחוש בהחלטתו שהם יגורשו ויהי מה. הוא חוצה את כל הקווים האדומים כי זו הפעם הראשונה שבה כוונו כלפי המתיישבים כלי נשק שמסוגלים להרוג".

ח"כ מיכאל בן ארי בחר בדבריו לתקוף את השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ, על הגיבוי המלא שנתן לשוטרים שפעלו באירוע. "אהרונוביץ מתנהג כמו שוטר מקוף", קבע ח"כ בן ארי, "יש פה עבריינות במדים בחסות השר לביטחון פנים ובשליחותם של שני אנשים - רה"מ וברק. זה לא יעזור להם. הם לא ירתיעו אותנו, ושוטר המקוף ושני אלה שמפעילים אותו ילכו הביתה".

"צריך לשים קץ להתפרעות הזאת של מקבלי החלטות. הדרך להתמודד עם כך תהיה בוועדת חקירה פרלמנטרית", הוסיף ח"כ אורי אריאל, אשר טען כי האירוע בחוות גלעד נועד כדי "להעניש את המתיישבים". חברי הכנסת הסכימו כי על ראש הממשלה לקחת אחריות ולפעול כדי לגנות האירועים האלימים ולמנוע הישנותם בעתיד.