סערה סביב מינויו של עמידרור

האלוף (במיל') יעקב עמידרור, המועמד לתפקיד ראש המטה לביטחון לאומי, טוען כי מתנהל נגדו מסע אנטישמי סביב היותו שומר תורה ומצוות. "הטענות נגדי אינן לגיטימיות"

חדשות כיפה אורי פולק 02/03/11 00:00 כו באדר א'

סערה סביב מינויו של עמידרור
Ira Abramov-cc-by-sa, צילום: Ira Abramov-cc-by-sa

האלוף (במיל) יעקב עמידרור, המועמד לתפקיד ראש המטה לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה, טוען היום (ד) כי מתנהל נגדו מסע אנטישמי על רקע היותו שומר תורה ומצוות. בראיון לגלי צה"ל אמר התייחס הבוקר עמידרור לטענות פרשנים פוליטיים, לפיהן תהיה זו טעות למנות את עמידרור לתפקיד, מפני שתפקודו יהיה לקוי בשל היותו שומר שבת.

"זו טענה אנטישמית ושאלה בלתי לגיטימית בצבא בו שליש מהקצינים בחטיבות החי"ר הם דתיים. כאשר אתה עושה משהו למען ביטחון ישראל בשבת, זו שמירת שבת", טען עמידרור. במהלך הראיון הוא הוסיף והסביר כי לכל אורך שנות שירותו הצבאי, מעולם לא התעוררה כלפיו שאלה מקצועית שנבעה מענייניו האישיים-דתיים. "אחרי עשר שנים שהייתי קצין מודיעין של פיקוד הצפון, ראש חטיבת המחקר ושלא לדבר על תקופת השירות כחייל בצנחנים, לא היה מצב שלא הייתי זמין", אמר.

עמידרור הוסיף והתייחס בראיון לכך שגם סגן הרמטכ"ל, האלוף יאיר נווה, הינו אדם שומר תורה ומצוות. "איש לא טען שיש לבטל את מינויו בשל כך", ציין עמידרור, אשר שב והדגיש כי השאלות הללו אינן לגיטימיות. "נעשה פה ניסיון לסיכול ממוקד למינוי שלי לתפקיד היועץ לביטחון לאומי", קבע.