קבלת פנים לגנץ

פעילי ימין תלו מודעות סביב ביתו של הרמטכ"ל הבא של צה"ל, בקריאה כי יחזיר את השליטה היהודית בקבר יוסף. "לא רוצים רמטכ"ל פחדן"

חדשות כיפה אורי פולק 13/02/11 00:00 ט באדר א'

קבלת פנים לגנץ
דובר צהל, צילום: דובר צהל

רק היום (א) אישרה הממשלה את מינויו של האלוף בני גנץ לרמטכ"ל ה-20 של ישראל - וכבר הלילה הספיקו פעילי ימין להעביר לו מסר ברור: מודעות וכרוזים נתלו על מכוניות באזור ביתו של האלוף גנץ בראש העין, אשר מגנים אותו באופן ישיר בגין מעורבותו בפרשת מותו של שוטר מג"ב מדחת יוסוף, אשר נהרג בשנת 2000 בקבר יוסף שבשכם.

"לא רוצים רמטכ"ל פחדן, לא רוצים רמטכ"ל ברחן!", נכתב בכרוזים, "גנץ, זה הזמן לתקן את המעוות ולהחזיר את השליטה היהודית בקבר יוסף, זה באחריותך. בטרור נלחמים, לא בורחים ולא נכנעים".


(צילום: דובר צהל)


פעילי הימין, המשתייכים ככל הנראה לגרעין שכם ויריחו, קראו באמצעות הפעילות הזו לחזרה של צה"ל אל הערים הללו. לדבריהם מדובר בפעולה ראשונה בדרך אל חידוש הנוכחות הצבאית, באופן קבוע, בקבר יוסף - אשר שופץ באחרונה. מאיר ברטלר מגרעין שכם ויריחו הוסיף כי "כמובן שלרמטכ"ל בני גנץ יש אחריות לנטישת הקבר ואנו דורשים ומצפים שיפעל מיד עם כניסתו לתפקיד לחידוש הנוכחות במקום. כל עוד קבר יוסף נטוש לא תוסר העננה הזאת שמרחפת מעל ראשו".

ובתוך כך אמר היום ראש הממשלה בנימין נתניהו כי"האלוף בני גנץ הוא קצין מצטיין ומפקד מנוסה. הניסיון שלו הוא רב גם בתחום המבצעי וגם בתחום הארגוני. הוא ניחן בכל התכונות הדרושות להיות מפקד מעולה של צבא ההגנה לישראל". ראש הממשלה הוסיף כי "המינוי הזה יבסס את יציבותו של צה"ל, שהיא חשובה תמיד, אבל היא חשובה במיוחד בעת הזאת של זעזועים עמוקים שפוקדים את אזורנו".