חרם טורקי

תנועת "רעננים" ערכה מפגן מחאה נגד קניית מוצרים מתוצרת טורקיה, אשר מממנים, לדבריהם, פעילות טרור נגד ישראל. "דווקא השנה נחזק את חקלאי ישראל והרשתות המשווקות אותם"

חדשות כיפה אורי פולק 13/01/11 00:00 ח בשבט התשעא

חרם טורקי
יחצ, צילום: יחצ

תנועת צעירי הציונות הדתית "רעננים" החליטה להפגין היום מול מתחם השופרסל דיל בתלפיות, במיצג מחאה הקורא לציבור להחרים את התוצרת הטורקית הנמכרת ברשתות השיווק השונות, כיוון שלטענתה רווחיה מועברים בצורה ישירה ועקיפה למימון פעולות כנגד מדינת ישראל.

במסגרת המיצג הועמד דוכן עם פירות יבשים תוצרת טורקית ועליו קופת תרומה לטרור, מול דוכן המכיל תוצרת הארץ של חברת "על המשקל" ממנו טעמו רבים מהעוברים ושבים, אשר הביעו הזדהות עם כך שלא יתכן שלקראת יום מיוחד זה, ימצאו על מדפי החנויות ורשתות השיווק השונות פירות אשר מפרנסים את הגרועים שבאויבנו. "דווקא השנה, נחזק את חקלאי מדינת ישראל והרשתות אשר משווקות אותם, ונצטרף לחרם על הפירות הטורקיים", קראו הפעילים.


הגיע הזמן לחגוג ט"ו בשבט ציוני באמת (צילום: יחצ)


"עכשיו זה ברור, שמדינת טורקיה, על ראשיה ואזרחיה מגלמת במדיניותה ובמעשיה הבוטים אנטישמיות טהורה המונעת מתפיסה ברורה, השואפת לחסל את המדינה היהודית", אמר אחד מהפעילים במקום.

יו"ר תנועת "רעננים", יוני שטבון, הביע סיפוק מההיענות הגדולה של ציבור הנהגים ועוברי האורח במקום. "ההזדהות הרבה משקפת את המציאות האמיתית של הציבור הישראלי שבאמת מחפש את המשמעות האמיתית של ט"ו בשבט כחג יהודי וציוני", אמר בתגובה לכיפה. "ט"ו בשבט , חג הנטיעות, הינו היום בו הציבור בישראל כמדי שנה מחדש את זיקתו לארץ ישראל ולחלום הציונות וההתיישבות. השנה הגיע הזמן לחגוג ט"ו בשבט ציוני באמת. תנועת רעננים צעירי הציונות הדתית תמשיך להוביל מאבק כנגד אלו המאיימים על זהותה היהודית והציונית של מדינת ישראל ותחזק פעילות ערכית וציבורית בנושא".

גם ח"כ עתניאל שנלר קרא באחרונה לחברי הכנסת להמנע מרכישת פירות יבשים מטורקיה בעקבות המתיחות הדיפלומטית בין שתי המדינות - ולרכוש אך ורק פירות מתוצרת הארץ.

"מערכת היחסים והמתח השורר בין טורקיה לישראל תחת הנהגתו של ראש ממשלת טורקיה, ארדואן ובעקבות משט המפגינים האלים שהגיע מטורקיה, והניסיון לפגוע בחיילי צה"ל, ובתקופה בה מקבלת ההסתה בטורקיה כנגד ישראל לגיטימציה ממלכתית, אני פונה אליך בקריאה, כנבחר ציבור, ודרכך לכלל אזרחי ישראל, לרכוש השנה אך ורק פירות תוצרת הארץ ולהימנע מקניית פירות הבאושים מתוצרת טורקיה", כותב ח"כ שנלר במכתבו.