"שטחים פלסטיניים"?

נוכח הכוונה המחודשת להריסת ביתו של אלירז פרץ ז"ל, קובעת רבקה שמעון כי "שטחים פלסטיניים" אינם יותר מהמצאה. "אלו שטחים של כובשים ופולשים"

חדשות כיפה רבקה שמעון 12/01/11 00:00 ז בשבט התשעא

"שטחים פלסטיניים"?

כל פעם כשאני קוראת או שומעת בחדשות את הביטוי שטחים פלסטיניים, אני לא יודעת אם לבכות או לצחוק. מה זה שטחים פלסטיניים? בואו נגדיר לעצמנו, מאיפה צצה פתאום המילה פלסטין בכלל? למי שלא זוכר - קצת היסטוריה.

בעבר הרחוק מאד, בימי אברהם אבינו, נקראה הארץ הזו ארץ כנען. שבעת עממי כנען כבר לא קיימים יותר. הם נכחדו. אלא אם כן, מי שמצפונו החוקי מציק לו, אולי יחפש שרידים מהם ביבשת אפריקה אצל הכושים. לפי המדרש,שבט הגרגשי נענה לקריאה לעזוב את הארץ באגרות ששלח יהושע בן נון כשכבש את הארץ וקבל במתנה מבורא עולם את יבשת אפריקה. במחשבה שנייה, יכול להיות שזאת הסיבה שהיתה פה פעם אופנה של כנעניות בקרב האליטה החילונית בתקופת קום המדינה. המצפון שלהם לא נתן להם להתנחל פה מבלי להיות מעוגנים באילו שורשים קדומים ביותר, מקוריים יותר, לפני אברהם אבינו.


זה לא שטח זר. זה שלנו. (צילום: Salonmor, ויקיפדיה)


אבל מה לעשות, אם כבר בראשית דרכו מבטיח בורא עולם את הארץ לזרעו של אברהם אבינו, ומדגיש באוזניו כי ביצחק יקרא לך זרע ולא בישמעאל. נכון שלאברהם אבינו, שמידתו מידת החסד, קשה היה לקבל את דחיית ישמעאל, אבל בקול ה הוא שומע וגם בקול אשתו שרה, והוא גרש את ישמעאל מן הבית. את יצחק אבינו המשיך יעקב אבינו, שנקרא אחרי מאבק עם כוחות עליונים- ישראל. מהמאבק של אבינו יעקב עם כוח עליון בא לנו שמנו. נצרב בנו שבב חשוב ונחוץ. לא די לנו שבכל דור עומדים עלינו לכלותנו, לא די לנו תככנים כמו אובאמה, הילארי קלינטון - אחמדינגאד, נאסראללה ועוד מרעין בישין, עוד עלינו להתמודד בתוכנו מול כוחות שמאל - שמשום מה מנסים לשנות את ההיסטוריה, ללכת נגד כוונת בורא העולם ולהביא לכך שזו תהיה מדינת ישמעאל.

מכיוון שיש בעיה אתית-דתית עם ספור הירושה של ישמעאל ולא נוח עם ההנגדה הזו - המציאו מילה חדשה- פלסטיניים. על שם פלסטין.

היה היה פעם איזה קיסר רומאי שהחליט לקרא לארץ הזו פלשתינה, על שם הפלישתים שפלשו לפה ממדינות הים. כנראה היו ממוצא קלטי או גאלי ואלילם היה דגון. את הפולשים הללו הכיר הקיסר היטב, כי היו לו מלחמות אתם ביבשת אירופה, כפי שמתועד בצורה הומוריסטית במעשיות אסטריקס ואובליקס. עם ישראל ישב בדרך כלל בהר, ואילו הפולשים ישבו לחוף הים- כמו אשקלון או עזה.

הרומאים והפלישתים יושבים היום במוזיאונים, אבל הרומן ביניהם דבק בדפי הטאבו. כדי לטשטש את זיכרון הפלישה החליפו את הש בס ולפולשים החדשים בני דורנו, ערב רב שהגיע לכאן מפה ומשם קוראים על שם העם האלילי מן העבר- פלסטיניים. פשוט בדיחה עצובה.


מה זה שטחים פלסטיניים? שטחים פלסטיניים הם שטחים של כובשים-פולשים. אלו הם שטחי ארץ ישראל שהבורא הכל יכול הועיד לנו מראשית ההיסטוריה. ארבעים שנה הלכנו אחריו במדבר בארץ לא זרועה כדי להגיע לארץ ישראל.בציווי ה עלינו כבשנו את הארץ, ובדורות האחרונים זכינו לישב אותה בחסדי ה עלינו. בשם החוק המתעתע של מדינת ישראל מצטיירת תמונה שקרית שיש פה שטחים שהם לא שלנו- שטחים פלשטיניים. שטחים של פולשים.

אין פלא שהארץ הקדושה הזו, ארץ ישראל כואבת ומתייסרת. הארץ הזו, פעם אחר פעם מבליגה ושותקת. ארץ, כמו אם מוכה, שבניה נוטשים אותה. מפקירים אותה לזרים. הארץ הזו בכאבה עוצרת את השמים מלהוריד גשם, ואז היא פתאום מתפרצת פתאום. לפתע, כועסת, משתוללת ושורפת את עצמה לדעת. מתאבדת.