הבית שוב בסכנה

ביתו של אלירז פרץ ז"ל, הממוקם בשכונת היובל בעלי, שוב עומד בפני סכנת הריסה. התשובה הסופית תוגש לבג"ץ בעוד יומיים

חדשות כיפה אורי פולק 12/01/11 00:00 ז בשבט התשעא

הבית שוב בסכנה
רפרודוקציה: דובר צהל, צילום: רפרודוקציה: דובר צהל

לאחר הסערה הציבורית סביב ההחלטה ולמרות התערבותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא, מסתמן כי ביתו של אלירז פרץ ז"ל בשכונת היובל בעלי - ייהרס. פרץ ז"ל נהרג בפעילות מבצעית ברצועת עזה כסמג"ד בחטיבת גולני, לפני כתשעה חודשים.

בחדשות ערוץ 2 דווח אמש (ג) כי על פי טיוטה של תשובת המדינה לבג"ץ האמורה להימסר בעוד יומיים, נערך סקר קרקעות לפיו מתוך 12 מהבתים ביישוב עלי העומדים במרכז המחלוקת, 10 בתים ממוקמים על אדמות מדינה, ולכן יאושרו כחלק מתכנון היישוב הסופי, אך שניים ממוקמים על אדמה פרטית עם שרידי עיבוד קרקע - אחד מהם הוא ביתו של אלירז פרץ ז"ל.

תחילתה של ההתמודדות המשפטית עם בתי השכונה יצאה לדרך עם הגשת עתירה לבג"ץ מטעם תנועת "שלום עכשיו", לפני כחמש שנים, בבקשה שיורה על הריסת הבתים אשר הוקמו, לטענתה, על שטחים פלסטיניים וללא היתרים. חרף זאת, בחמש השנים האחרונות לא נמצאו אף דורשים חוקיים על הקרקע וגם "שלום עכשיו" הודיעה כי היא מוכנה לוותר על העתירה הנוגעת לביתו של פרץ ז"ל - אולם הדבר אינו בידה מאחר והיא כבר הוגשה.

במסגרת שימוע שנערך בנושא, הספיק אלירז ז"ל לפנות למדינה קודם מותו, במכתב בו ניסה לשכנע כי ישאירו את הבית על תילו. "לפני ארבע שנים עברנו לגבעת היובל. בבית הנוכחי אנחנו גרים כחצי שנה", כתב פרץ ז"ל במכתב מיוחד שהעביר בתשובה למדינה. "כשבחרנו לגור כאן למדתי בבית המדרש של מכינת בני דוד בעלי ושילבתי זאת עם לימודים אקדמיים בירושלים, מאז התאהבנו במקום ובאנשים שחיים בו. אנחנו חיים בשכונה ארבע שנים, בה בנינו את ביתנו, בה נולדו ילדינו ואנו קשורים אליה בנימי נפשנו", הוסיף.

"אם יוחלט חלילה להרוס את ביתנו הרי שיהא זה הפינוי השלישי עבורי. כאשר הייתי בן חמש פונתה משפחתי מהיישוב אופירה בשארם א-שייח. לאחר שהתחתנתי עם שלומית גרנו ביישוב שליו שבגוש קטיף. במסגרת ההתנתקות נהרסו ופונו כל היישובים שברצועת עזה וגם ביתנו שם נהרס. עוד ברצוני לציין שאני בן למשפחה שכולה", נכתב.