פועלים נגד החרם

יו"ר "הבית היהודי" סייר בצפון השומרון והבטיח ליו"ר המועצה המקומית כי יפעל להגן על התעשיות ביו"ש, נגד חרם החברות השותפות לרוואבי

חדשות כיפה אורי פולק 11/01/11 00:00 ו בשבט התשעא

פועלים נגד החרם
מועצה האזורית שומרון, צילום: מועצה האזורית שומרון

"כל עוד הפלשתינים דורשים להחרים חברות ישראליות מכל אזור בארץ, וכל עוד ישנן חברות ישראליות אשר נכנעות לחרם המביש הזה, יש לסגור להן את הברז הממשלתי", כך אמר היום (ג) יו"ר מפלגת "הבית היהודי" ושר המדע והטכנולוגיה, דניאל הרשקוביץ, במהלך סיור שקיים בישובי צפון השומרון ובהתייחס לחברות השותפות לבניית העיר רוואבי, אשר חתמו על הסכם החרם על חברות ישראליות ביו"ש.

השר הרשקוביץ עדכן במהלך הסיור את ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה כי פנה למזכיר הממשלה, זאת בדרישה להעלות לדיון בישיבת הממשלה הקרובה את הפסקת הסיוע הממשלתי ועזרת משרד הבטחון להקמת העיר הפלשתינית רוואבי וכן להפסיק את התקשרויות המדינה עם החברות שנכנעו לחרם.

"מדינה נורמטיבית איננה מפרנסת חברות המחרימות את תוצרתה שלה ואיננה מסייעת להקמת עיר או כל מיזם אשר נבנים על בסיס חרם כנגדה. התעשייה וההתיישבות בשומרון וביהודה אינן נופלות בערכן התעשייה וההתיישבות בכל מקום אחר בארץ ואף עולות עליהם. למדינת ישראל להגן על אזרחיה ומפעליה, וכך נעשה", אמר השר הרשקוביץ.

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, אמר לשר הרשקוביץ כי "תושבי השומרון הינם אזרחים שווים לא רק בחובות אלא גם בזכויות. אף אחד לא עושה לנו טובה שהוא נותן לנו לחיות כאן, לבנות וליצור". מתוך כך, אמר מסיקה, "אנו מצפים לא רק לחידוש תנופת הבניה בכל יהודה ושומרון, אלא גם לגיבוי מלא מול חרמות בלתי חוקיים למיניהם. לא יתכן כי משרד הביטחון מסייע להקמת העיר רוואבי ומקפיא במקביל בכוח בניה יהודית".