דרכיה דרכי נועם

ד"ר חנה קהת, מייסדת "קולך", מסבירה לכיפה מדוע חתמה על העצומה בערבית במחאה על מכתב הרבנים שאסר השכרת דירות לערבים. "לרבנים יש אחריות ממלכתית כלפי כל הציבור"

חדשות כיפה אורי פולק 15/12/10 00:00 ח בטבת התשעא

דרכיה דרכי נועם
יחצ. פרסומי ישראל, צילום: יחצ. פרסומי ישראל

"היהדות האורתודוכסית צריכה לעשות חשבון נפש עמוק בעקבות פסיקת הרבנים שאסרה השכרת דירות לערבים" - כך אומרת היום (ד) לכיפה מייסדת ארגון "קולך", ד"ר חנה קהת. קהת, אשר חתמה אתמול על עצומה בערבית המוחה נגד מכתב הרבנים, מסבירה היום כי חתמה על כרוז "שקורא לשלום ומסתייג מפסק השטנה", נגד "הגזענות הפושה במחנה הדתי-לאומי".

קהת רואה את פסק ההלכה החדש כצעד משלים לפרסום הספר "תורת המלך" שקרא להרג חפים מפשע בשם ההלכה. לדבריה "גם ספר זה זכה בתמיכה ישירה ועקיפה מרבנים רבים" - בדומה לתמיכה שזוכה מכתב הרבנים הנוכחי.


לרבנים יש אחריות ממלכתית כלפי כל הציבור (חנה קהת, צילום: יחצ)


"אם באיזשהו מקום בעולם, שאנשי דת היו קוראים להימנע מהשכרת דירות ליהודים, ריח עז של אנטישמיות, וגזענות, הייתה עולה מקריאה כזו והעם היהודי ומדינת ישראל היו נזעקים מרה נגד ביטוי של גזענות, רדיפה ושנאה שעולה מקריאה לאפליה שכזו", טוענת קהת, זאת "במיוחד לאור ההתנסות הנוראה של הגזענות הנאצית שעם ישראל חווה במאה העשרים".

קהת מוסיפה וקובעת כי "לרבנים יש אחריות ממלכתית כלפי כל הציבור וכשם שאנו מצפות לאחריות בפסיקת הלכה כלפי נשים, כלפי נפגעות תקיפה מינית, כלפי נשים מוכות וכלפי עגונות. אחריות זו צריכה להתבטא גם כלפי ערבים. במובן הזה קבוצות אלה הן כולם בגדר ה"אחר": לא בכדי התורה מזכירה בכפיפה אחת את ה"גר היתום והאלמנה". לכן אנו נשים הפועלות למען זכויות האדם של נשים בארגון נשים פמיניסטי - רגישות לפגיעה באחר באשר הוא".

"פסק ההלכה מעורר רגשי שנאה ומדנים כלפי ציבור שלם החי בתוכנו", מסכמת קהת, "שכחנו שהתורה - דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום".