שוחד ההסדר

יו"ר הועדה לביקורת המדינה חושד כי ראש הממשלה העביר אמש את תקציב ישיבות ההסדר כשוחד לח"כ אורי אריאל, כדי שזה יתנגד להקמת ועדת חקירה

חדשות כיפה אורי פולק 15/12/10 00:00 ח בטבת התשעא

שוחד ההסדר
יחצ, צילום: יחצ

תקציב ישיבות ההסדר נקלע אמש (ג) לסערה פוליטית. לאחר שאתמול הצליח ראש הממשלה בנימין נתניהו לשכנע את ח"כ אורי אריאל להתנגד להקמת ועדת חקירה לבדיקת אסון הכרמל, הודיע אמש ח"כ אריאל כי בהתאם לבקשה קודמת ולאחר עיכובים רבים, יעביר משרד הביטחון 21.8 מיליון שקל לישיבות ההסדר.

בעקבות הודעתו של ח"כ אריאל פרסם ח"כ יואל חסון, יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, פנייה דחופה ליועץ המשפטי לממשלה שבה הוא מבקש לפתוח בבדיקה מיידית של "החשדות הכבדים לפיהם ראש הממשלה שידל לכאורה חברי כנסת להתנגד להקמת ועדת חקירה ממלכתית באמצעים לא כשרים".

לדברי ח"כ חסון ראש הממשלה פעל באופן אישי כדי לשכנע חברי כנסת, זאת כדי להתחמק מועדת חקירה ממלכתית. "על פי הפרסומים ראש הממשלה נפגש באופן אישי עם ח"כ אורי אריאל ובעקבות הפגישה הודיע אריאל כי הוא מתנגד להקמת ועדת חקירה וזאת למרות שבסוף השבוע שעבר הודיע כי הוא נוטה לתמוך", כתב ח"כ חסון, אשר ציין כי "החשד הכבד כי ראש הממשלה קנה לכאורה את הצבעתו של ח"כ אריאל, חבר סיעה באופוזיציה, קיבל חיזוק כאשר הערב פורסמה הודעה מטעם דוברו של ח"כ אריאל, לפיה משרד הביטחון שינה את עמדתו והחליט להקצות סכום של 21.8 מיליון שקל לישיבות ההסדר, בהתאם לדרישתו של ח"כ אריאל".

באיגוד ישיבות ההסדר מיהרו למסור אמש תגובה נחרצת המדגישה כי "תקציב הביטחון השוטף של ישיבות ההסדר קיים בבסיס תקציב המדינה במשך עשרות שנים והעברתו אינה מותנת בשום עניין פוליטי או אחר. אנו דוחים את הניסיון לערב את ישיבות ההסדר במחלוקת פוליטית שאינה קשורה כלל לישיבות".

גם ח"כ אורי אריאל מסר כי "אין שום קשר בין החלטת משרד הביטחון להיענות לדרישתי ולהעביר 21.8 מיליון שקל לישיבות ההסדר לבין אופן הצבעתי בוועדה לביקורת המדינה נגד הקמת ועדת חקירה לבדיקת אירועי השריפה בכרמל. הנושא של כסף לישיבות ההסדר כלל לא עלה במהלך פגישתי אתמול עם ראש הממשלה בנימין נתניהו".

מלשכת ראש הממשלה נמסר בבתגובה: "בשיחתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ח"כ אורי אריאל, הבהיר ראש הממשלה לח"כ אריאל כי הקמת ועדת חקירה רק תעכב את יישום המסקנות בנשא השריפה. בניגוד לנטען, ראש הממשלה נתניהו לא הבטיח כל תמורה כספית או אחרת עבור ההצבעה, ואף לא התבקש לעשות כן".