עצומה ללא גזענות

הרב חיים דרוקמן עומד בראש יוזמת רבנים לגיבוש גילוי דעת הלכתי, מעודן יותר מקודמו, הקורא שלא להשכיר דירות "לגורמים עוינים" ולא לערבים בכלל

חדשות כיפה אורי פולק 14/12/10 00:00 ז בטבת התשעא

עצומה ללא גזענות
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

מכתב הרבנים, הגרסה המעודנת: ראש מרכז ישיבות בני עקיבא, הרב חיים דרוקמן, עומד בראש קבוצת רבנים הצפויה לפרסם בקרוב גילוי דעת הלכתי המעדן את נוסח הרבנים המקורי וקורא שלא להשכיר דירות "לגורמים עוינים" ולא לערבים בכלל - כך דווח הערב (ג) באתר וואלה.

בגילוי הדעת החדש קוראים הרבנים שלא להשכיר דירות ל"גורמים עוינים המבקשים לנצל את עקרון השוויון בין אזרחים נאמנים במדינה, על מנת לממש את זכות השיבה ולגרשנו מארצנו".

לדברי הרבנים "אנחנו מסתייגים ממה שהשתמע מהמכתב שהתפרסם לאחרונה, שאיננו צריכים לדאוג לתושבי המדינה שאינם יהודים. לא כן, מדינת ישראל צריכה לדאוג לכל תושביה. דאגה זו מעוגנת גם בתורת ישראל וגם בחוקי המדינה", אך יחד עם זאת "מדינת ישראל היא מדינה יהודית. היא מקומו של העם היהודי. עיקרון זה מבוסס על זכותו ההיסטורית של העם היהודי על ארץ ישראל".

הרבנים קוראים למימוש זכותו של העם היהודי בארץ ישראל, זאת במסגרת פעולות מנע נגד אותם "גורמים עוינים" אשר "מזרימים כספים במטרה להשתלט על אדמות ונכסים במדינת ישראל". הרבנים מדגישים בגילוי הדעת כי הם "מתייחסים בכבוד לכל אדם באשר הוא, אולם אסור לנו בשום אופן לאפשר לבצע את "זכות השיבה" ע"י בצע כסף. על כן אין לנו להתפתות לבצע כסף ולמכור או להשכיר דירות לכל גורם עוין, כי בנפשנו הוא".

גורם הנמנה על יוזמי העצומה הסביר הערב בשיחה עם כיפה כי פרסום גילוי הדעת המעודכן נעשה בשיתוף וביוזמת חלק מהחתומים על גילוי הדעת הקודם, זאת מתוך הבנה כי "דרוש ניסוח שמבדיל בין "סתם" ערבי לבין ערבי עוין, כך שהחתומים על העצומה לא יואשמו בגזענות". כמו כן טען אותו גורם כי המהלך צפוי "לגייס עשרות אם לא מאות רבנים נוספים שנמנעו מתמיכה בנוסח הקיים מחשש כי יואשמו בגזענות והסתה. אנחנו צופים הצטרפות גם בקרב רבני הערים ונושאי תפקידים ציבוריים".