מחדשים את הממוגנים

כ-45 אוטובוסים חדישים וממוגני ירי יגיעו בקרוב אל ההתיישבות ויחליפו את הדגמים המיושנים. האוטובוסים עמידים בפני ירי מנשק קל, רימוני רסס ומטענים

חדשות כיפה אורי פולק 13/12/10 00:00 ו בטבת התשעא

מחדשים את הממוגנים

בקרוב בהתיישבות: "אגד" והחברות הכלכליות של גוש עציון, שומרון, מטה בנימין והר חברון, הזמינו באחרונה כ-45 אוטובוסים ממוגני ירי מדגם "מרס דיפנדר", בעסקה שעלותה כ-72 מיליון שקלים. מהלך הייצור עתיד להימשך כחודש וחצי והאוטובוסים הראשונים ימסרו בימים הקרובים.


(האוטובוסים החדשים, צילום: יחצ)


האוטובוס החדש, הנחשב לאוטובוס הממוגן ביותר בעולם, מאפשר להסיע עד 53 נוסעים ונהג. להבדיל מהאוטובוסים הוותיקים המשרתים את ההתיישבות, האוטובוס החדש ממוזג ברמה גבוהה הרבה יותר ומותאם במיוחד לתנאי חום סביבתיים קשים. האוטובוס מעוצב בעיצוב פנימי וחיצוני חדשני, מאופיין באמצעי מיגון על כל המעטפת הכולל מיגון צד, חזית, גג וריצפה.

במקרה של אירוע ירי קיימת אפשרות של הימלטות או חילוץ הנוסעים באמצעות אמצעי מילוט. האוטובוס מאופיין ברמת מיגון גבוהה על כל מעטפות הרכב ועמיד בפני ירי מנשק קל, רימוני רסס ומטענים.

מיכה מייקסנר, מנכ"ל חברת "מרכבים", מסר כי "רמת המיגון של האוטובוסים הנ"ל הינה הגבוהה ביותר בעולם והינם עמידים בפני ירי מנשק קל, רימוני רסס ומטענים".