פרס סמולר ליעקב אחימאיר

הפרס לעיתונות יהודית יוענק לעיתונאי הוותיק על "הישג מתמשך במאמץ להביא את דבר יחסי ישראל והתפוצות אל הצופה הישראלי"

חדשות כיפה אורי פולק 13/12/10 00:00 ו בטבת התשעא

פרס סמולר ליעקב אחימאיר
אביב חופי, יחצ, צילום: אביב חופי, יחצ

העיתונאי יעקב אחימאיר, אשר בעשרות שנות עבודתו סיקר חלק ניכר מן האירועים המדיניים בישראל, זכה בפרס סמולר לעיתונות בנושא העם היהודי. הפרס יוענק לאחימאיר ביום שלישי הבא על "הישג מתמשך במאמץ להביא את דבר יחסי ישראל והתפוצות אל הצופה הישראלי".

פרס סמולר מוענק על ידי ארגון הגוינט זו השנה השמינית, על שמו של בוריס סמולר, ידיד ישראל, ואיש תקשורת ידוע, שהיה העורך הראשי של סוכנות הידיעות הטלגרפית היהודית והקדיש את כתיבתו המקצועית לסיקור נושאי ישראל-תפוצות. הפרס, אפוא, מוענק על תחומי סיקור של הקהילות היהודיות.


(צילום: אביב חופי, יחצ)


ועדת הפרס החליטה השנה כי אחימאיר ראוי לקבלת הפרס בזכות עיסוקו המשמעותי ביחסי ישראל והתפוצות, במיוחד במסגרת תפקידו כעורך וכמגיש התוכנית "רואים עולם" המשודרת בערוץ הראשון.

לדברי השופטים אחימאיר הצליח להביא אל הצופה הישראלי במשך 14 השנים האחרונות "פסיפס מגוון ומרתק של העולם היהודי כפי שהוא בא לביטוי בפינות שונות, לעיתים אף נידחות בעולם, תוך כדי התמקדות ביחסים בין יהדות אמריקה לישראל, והצגת תמונה עדכנית של הדילמות, ההישגים וההתפתחויות של קהילות יהודיות בעולם".

בין היתר ציינה ועדת הפרס את סדרת הכתבות על יהדות חרבין בסין, סדרה על זהות יהודית בארצות הברית, כתבה על יהודי מומביי בהודו, סדרה על יהדות ארגנטינה - יהדות בצל משבר, תיעוד היסטורי מצולם נדיר של יהודי לוב בשנות ה-50, כתבה על יהודי ונצואלה, כתבה על יהודי פינלנד , כתבה על עלייה של יהודים מדרום אפריקה לישראל, כתבה על מסעות ההצלה של ילדים יהודים בשואה, ברכבות מפראג ללונדון ועוד.