מאיימים בפרישה

נוכח ההצעה האמריקאית להמשך ההקפאה מבהיר יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ אורי אורבך: אפעל להוצאת "הבית היהודי" מהקואילציה באם תחודש ההקפאה

חדשות כיפה אורי פולק 14/11/10 00:00 ז בכסלו התשעא

מאיימים בפרישה
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

נוכח דיוני השביעייה באשר להמשך תוכנית ההקפאה, הודיעה הבוקר (ראשון) סיעת "הבית היהודי" כי לא תשלים עם המשך השעיית הבניית בהתיישבות. יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ אורי אורבך, הבהיר כי יפעל להוצאת סיעת הבית היהודי מהקואליציה אם תחודש ההקפאה. "לא נהיה שותפים לאובססיית ההקפאה של נתניהו והליכוד", כתב.

בנוסח המכתב לראש הממשלה נכתב כי "סיעת הבית היהודי - מפד"ל החדשה, על שלושת חבריה, מתנגדת בתוקף להמשך הקפאת הבנייה ביהודה ושומרון ובירושלים. אם חלילה תתקבל החלטה שכזו, אכנס באופן מיידי את הסיעה ואפעל להוצאתה מן הממשלה ומן הקואליציה". ח"כ אורבך כתב יכ "המשך ההקפאה מהווה הפרת הבטחתך כי ההקפאה הקודמת הייתה חד-פעמית. חשוב מכך, ההתיישבות ביהודה ושומרון היא מפעל מרכזי של עם ישראל ושל מדינת ישראל ונתנגד לכל פגיעה במעשה חלוצי זה".

לעומתו יו"ר המפלגה, השר פרופ דניאל הרשקוביץ, סירב להתייחס ישירות לפרישת המפלגה במידה ותחודש ההקפאה. לדבריו "שלושה חודשים נוספים מצטרפים לעשרה חודשים והדבר לא מוסרי בעליל. אני ומפלגתי עושים הכל כדי לעצור את ההקפאה השנייה - בשלב זה לא הגיע הזמן להרים ידיים אנחנו עדין משפיעים ואני מקווה שנשפיע בעתיד נמשיך לפעול למען התיישבות בארץ ישראל".

בפתח ישיבת הממשלה הבוקר קרא השר הרשקוביץ לנתניהו שלא להמשיך את השעיית הבנייה, באומרו כי "הבנייה ביו"ש אף פעם לא הייתה מכשול לשלום. יש לנו אינטרסים משותפים עם ארה"ב ויותר מאשר בנייה פה ושם - ארה"ב רואה אותנו כבני ברית והיא לא צריכה להלך עלינו אימים".

כזכור, בראיון שמסר השר הרשקוביץ לרדיו "קול חי" בשבוע שעבר, הביע השר עמדה פרגמטית, לפיה יש לשקול בחיוב את המשך הקפאת הבנייה בהתיישבות בתמורה להבטחה מארצות הברית כי לא תפעיל לחץ נוסף על ישראל. "שאלתי את מועצת יש"ע - אם נניח שאובמה ידרוש הקפאה של חודשיים ובתמורה יבטיח שלאחר מכן לא ילחץ ולא יתנגד לבנייה בכל חלקי ארץ ישראל, הם אמרו "אנחנו קופצים על זה"", אמר השר באותו ראיון אך מאוחר יותר חזר בו מדבריו וטען כי דבריו הוצאו מהקשרם.