שר הביטחון יתערב בסוגיית השבת בצה"ל

ח"כ אריאל ייפגש עם שר הביטחון, בהמשך לדיווח כי פקודת מטכ"ל חדשה בצה"ל תסדיר חילול שבת לכתחילה

חדשות כיפה אורי פולק 01/06/10 00:00 יט בסיון התשע

שר הביטחון יתערב בסוגיית השבת בצה"ל
אתר הכנסת, צילום: אתר הכנסת

בהמשך לדיווח כי פקודת מטכ"ל חדשה תתיר לחיילים בשירות סדיר את הפעלת גלי צה"ל בשבת ומחשש לתקדים משמעותי בנוגע לצביון השבת בצה"ל, ייפגש בקרוב ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) עם שר הביטחון אהוד ברק, כדי לדון בכוונתו של שר הביטחון בנושא.

כזכור, ועדה מיוחדת בצה"ל גיבשה באחרונה פקודת מטכ"ל יסודית שתתיר לחיילים בשירות סדיר את הפעלת גלי צה"ל בשבת. טיוטה סופית של הפקודה כבר הועברה לחתימתם של בכירים בצה"ל ובראשם הרמטכ"ל, רא"ל גבי אשכנזי. הפקודה החדשה מסדירה לראשונה את ההתנהלות שאיננה מבצעית המתבצעת כיום בצה"ל, וצפויה להכשיר את חילול השבת בצה"ל לכתחילה. מדובר בפגיעה אנושה בצביון השבת, כפי שהוא בא לידי ביטוי למן הקמת צה"ל ועד היום.

ח"כ אריאל, שהיה ממגישי הפניה הראשונית אל שר הביטחון בנושא חילול השבת בגלי-צה"ל, הביע אריאל תמיהה על הפרסום: "חיוב חיילים בסדיר לחלל שבת שלא לצורך אינה מקובלת ופוגעת בערך השבת בכל רחבי צה"ל. הפגישה עם השר ברק נועדה כדי להציג את עמדתנו הנחרצת בנושא ולנסות להגיע להסכמה על פקודה שתיתן מענה לעניין גם מבחינה דתית".

במכתב שהעביר לאחרונה לרמטכ"ל ולשר הביטחון, הביע ח"כ אריאל צער על כך שחיילים רבים מעורבים בפעילות הכרוכה בחילול שבת, זאת למרות ששידורי הרדיו לציבור הכללי אינם בגדר פעילות מבצעית. "נראה כי מן ההכרח כי הפיקוד העליון ימציא פתרונות אחרים, ופחות פוגעניים מזה המוצע, לשנות את הוראות הפיקוד ולאשר עבודת חיילים בשבת ומבלי שיפגעו בעבודת התחנות", הוסיף.