חזק ואמץ

לרגל כניסתו של הרבצ"ר החדש, פונה בוגר מכינת "עצם" במכתב חיזוק לרב פרץ

חדשות כיפה ברק עוקבי 01/06/10 00:00 יט בסיון התשע

חזק ואמץ
דובר צהל, צילום: דובר צהל

מורנו ורבנו הרב רפי,

טרם כניסתך לתפקיד הרם של הרב הראשי לצה"ל, רציתי להוקיר ולברך בבירכת "חזק ואמץ" את מי שבוגרי המכינה כל כך אוהבים ומוקירים, מי שכבר שנים רבות מסמל ומסמן דמות לחיקוי, מושא הערצה. מחנך דגול שהוא גם אבא בשבילנו.

הרב קוק זצ"ל כותב בספר אורות: "אשרי איש שחושב עצמו כשיריים לכנסת ישראל כולה, שהיא נחלת ה, שכל מחשבות לבבו, הגיונותיו, חפצו ושאיפתו, אמונתו ורעיונו אינם כי אם חשק טמיר אחד להכלל כולו באוצר חיים זה, להתחסד עם קן דיליה-דא כנסת ישראל!"

הנקודה היסודית של המכינה הישיבתית לצה"ל, "עצם", על כל רבניה שבה זכינו ללמוד ואנו ממשיכים לדלות ממעיינה המתגבר היא מידת הענווה.

ענווה עצמית,הממשיכה לענווה שבין אדם לחברו, שהולכת ועולה לענווה כלפי כלל ישראל, מדינת ישראל וכלפי כנסת ישראל כולה. מקום מיוחד יש לתורת הענווה של "עצם" בצבא ההגנה לישראל.

כתלמיד במכינה זכיתי להיפגש בצורה חיה וממשית עם מי שהפסקה הזו היא נר לרגליו, אבן דרך בכל הליכותיו. זכיתי להכיר אותך, הרב רפי, מקרוב.

דרך השיעורים הכללים באמונה ובהלכה,

דרך השיחות האישיות שהענקת לתלמידי המכינה, והעניקה להם את התחושה כאילו כל אחד מהתלמידים היה תלמיד יחידי,

דרך ההקשבה האמיתית ומתוך כך החיזוק והעצה והארת הפנים הנותנת לנו כח ואמונה,

דרך העין הטובה-החודרת לעומק הנפש והאוהבת והמסתכלת על כל תלמיד ותלמיד הממתין בטור הארוך (אך שווה כל רגע..) לאחר תפילת ערב שבת והחיבוק שעוטף אותנו בעוצמות של אמונה, של וודאות ושל אהבה ללא גבול,

דרך האמון הבלתי מסוייג בכל תלמיד למן הרגע הראשון בשנה א, אמון שהוציא ומוציא כוחות עשייה ולימוד אדירים.

דרך הרגליים כלומר: דרך המדסי"ם, ממש כמו בצבא, לרוץ אחריך ולהבין שזה בעצם עוד שיעור שאתה מלמד אותנו

כל זה בעדינות של מי שספון בהיכלה של תורה ומתוכה פועל עם אל, מי שחמוש בעוז וגבורה של אורות המלחמה המתגלים ומופיעים בדורנו,מי שיש בו יכולת הכלה בלתי רגילה של כל אחד ואחד בין אם הוא תלמידך או אדם פשוט מישראל. התורה אותה תורה, הדרך אותה דרך.

דרך של תורה גואלת ש"אהבת ישראל והעבודה של הסניגוריא על הכלל ועל הפרטים" שלה "איננה רק עבודה הרגשית לבדה, כי אם מקצוע גדול בתורה, וחכמה עמוקה ורחבה, רבת הענפים, שכולם צומחים ויונקים מלשד טל אור תורת חסד" כמאמרו של הרב קוק .

רבנו, הרב רפי, היכולת לעורר לחן ולחסד אל, זוהי בדיוק הסיבה, הכל כך פשוטה וברורה לנו, מדוע הטוב והאור שבך צריך להתפרץ ולהאיר באומה כולה, ובפרט במקום שהוא הכי טבעי לך-צה"ל. אנו, מצידנו, נמשיך וננסה להדביק את הקצב שלך ולאחוז אפילו במיקצת בעוצמות האמון והאמונה שלך בנו, בעם ישראל במדינת ישראל ובצה"ל בפרט.

רבנו, אין ראוי ממך לגודל המשימה האדירה . לך בכוחך זה והושעת את ישראל".

ברק עוקבי,מחזור ג