מחאת השלטים

במחאה על מעצרם של תלמידי הרב ברכה הונפו היום, מול הכלא הצבאי, שלטים עם הכיתוב "חייל טוב לא מגרש יהודי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/05/10 00:00 יח באייר התשע

מחאת השלטים
בין הכוונות, צילום: בין הכוונות

מספר תלמידי ישיבות הסדר, החליטו לתמוך בחבריהם למסלול מישיבת הר-ברכה, המרצים עונש מאסר בכלא הצבאי ליד עלית, בעקבות סירובם לעבור לישיבה אחרת. כזכור החליט שר הביטחון, אהוד ברק, לבטל את מסלול ההסדר לישיבת הר ברכה זאת בעקבות תמיכת ראש הישיבה, הרב אליעזר מלמד, בסירוב תלמידיו להשתתף בפעולות פינוי ועקירת מאחזים.


חייל טוב לא מגרש יהודי(צילום: בין הכוונות)


אלעד סלע וחיים-יהודה גרינוולד מישיבת הר ברכה נשלחו לכלא 6 לאחר שסרבו להשתתף בפעילות היחידה בה שרתו זאת לאחר שנאמצלו על ידי הצבא לעזוב את מסלול ההסדר ולשרת במקום זאת שרות צבאי מלא. חבריהם של השניים תלו היום כרזות תמיכה ענקיות על הצוק מעל הכלא הצבאי. "לא מדובר פה בסכסוך עבודה", אומר גדי רבינוביץ, אחד היוזמים לכרזה, שהשתתף בתלייתה. "מאחורי עקשנות של שני הצדדים מסתתר ויכוח מאוד עקרוני. ברק רוצה חיילים צייתנים הכפופים למערכת ללא חוש ביקורת. זהו צבא שבסופו של דבר ישמש ככלי משחק לשיקול של ברק ולצרכיו במגרש הפוליטי. מולו עומדים חיילים מסורים, מקצועיים מאוד עם מצפן תודעתי מאוד מדויק שאומר שחייל טוב לא מגרש יהודי".

לדברי רבינוביץ "האיכות הגבוהה של חיילי ההסדר, נובעת בראש ובראשונה מתודעה בהירה וחדה על מה נלחמים ולשם מה. היעדים הברורים מתחדדים על רקע מטרות שאותן אסור בשום אופן לעשות כמו לגרש יהודים, בפרט אם אותם יהודים מסרו את נפשם כרועי קליין ואלירז פרץ. הויכוח עם אהוד ברק הוא, האם יש לחיילים כאלו מקום בצבא. נאמנותם של חיילים מסורים אלה היא לעם היהודי בלבד ולא לפוליטיקאי זה או אחר המונע מאינטרסים זרים. את כוחם בשדה הקרב, כמו גם נאמנותם ומצפונם, שואבים תלמידי ישיבת הר ברכה וכמוהם מהרב העומד בראשה".

"מקומם הטבעי של תלמידים אלו הוא בישיבה בה למדו נאמנות מהי, ממנה הם יצאו ואליה הם צריכים לשוב". סיכם רבינוביץ.