הרבנות נגד הפסטיבל בירושלים

הרבנות הראשית מצטרפת למאבק נגד פסטיבל האוכל הלא-כשר הצפוי להתקיים החודש ברובע היהודי. "הפסטיבל מהווה פגיעה ברגשות הדתיים"

חדשות כיפה אורי פולק 14/03/11 00:00 ח באדר ב'

הרבנות הראשית לישראל מצטרפת למאבק אנשי הרובע היהודי בירושלים נגד פסטיבל האוכל הלא-כשר, הצפוי להתקיים בעיר העתיקה בסוף החודש הקרוב.

כפי שדווח בכיפה, לפני כחודש שלח הרב אביגדור נבנצל, רב הרובע היהודי, מכתב הקורא למנכ"ל החברה לשיקום הרובע, שלמה אטיאס, לפעול לאלתר לביטולו של הפסטיבל. לטענתו, הפסטיבל מבזה את קדושתו של הרובע היהודי, נוסף על היותו מכשול בפני הרבים. "אנו מבקשים מכל מי שביכולתו לבטל לאלתר דבר נורא זה ולא לסייע בשום צורה שהיא בדבר נורא וחמור", טען הרב נבנצל.

במכתב ששלח השבוע הרב יעקב סבג, ראש אגף הכשרות הארצי ברבנות, לראש עיריית ירושלים ניר ברקת, כותב הרב סבג כי "למותר לציין כי ירושלים, מעבר לקדושתה ההיסטורית, משמשת מטרופולין לכל באי עולם מבחינה תיירותית, כך שאירועים ציבוריים מהסוג דלעיל הנעשים בחסות העירייה עשויים להיתפס ככשרים ועל כן קיים חשש למכשלה ציבורית ולפגיעה ברגשות הדתיים של המבקרים הרבים במקום".

הרב סבג מוסיף ומציין כי "הימצאות חלק מהמסעדות הלא כשרות לצד מסעדות כשרות מחזקת את המצג הזה בעיני הציבור ומגבירה את ההכשלה".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה לדברים כי "הפסטיבל מבוסס על מסעדות מקומיות ואופיין נגזר באופן טבעי ממיקומן הפיזי. הפסטיבל וירידי האוכל פונים למגוון אוכלוסיות ותיירים ויאפשרו בחירה מגוונת בהתאם לכך. יש לציין כי הכשרות במקומות ממכר האוכל תסומן לשימוש המבקרים".