לשתף פעולה עם הנצרות

נוכח המהפכות בעולם הערבי, מציע הרב ישראל רוזן כריתת ברית בין היהדות לנצרות - כחזית אחידה מול המגמות האסלאמיות. "אינני חושש מהתבוללות, אנחנו בשביתת נשק רבת שנים"

חדשות כיפה אורי פולק 02/03/11 00:00 כו באדר א'

לשתף פעולה עם הנצרות
מכון צומת, צילום: מכון צומת

הרב ישראל רוזן, ראש מכון "צומת", מציע במאמרו השבועי המתפרסם בעלון "שבת בשבתו", לחזק את שיתוף הפעולה היהודי-נוצרי, זאת נוכח האירועים המהפכניים במדינות ערב המתרחשים בעת האחרונה. "אני מציע לחבור לעולם הנוצרי, לפחות לחלקיו המתונים מבחינה דתית ואמונית, כנגד האיסלאם הרדיקאלי המאיים על העולם כולו", כותב הרב רוזן.

בדבריו, מסביר הרב רוזן כי אמנם "יש לנו חשבון ארוך עם הנצרות בגלגוליה השונים", אך לדבריו "הקמת המדינה שינתה כליל את תמונת המצב בסוגיית היהדות מול הנצרות. בחשיבה מפוכחת, הבנויה גם על יסודות אמוניים, דומני כי אנשי רוח דתיים בעולם המערבי הם משענת בטוחה יותר מאשר הוגי דעות חברתיים ודמוקרטיים, או אנשי כלכלה וגלובליזציה".

עוד מסביר הרב רוזן כי הוא איננו חושש להתבוללות, זאת מפני ש"היהדות והנצרות נמצאות בשביתת נשק רבת שנים". בכך הוא קורא לאנשי דת יהודים, בארץ ובתפוצות "ליזום כנסים, מינשרים, אמנות וקריאות בינ-דתיות, כנגד האיסלאם הרצחני, ההתאבדותי, התת-אנושי".

"התנ"ך הוא הברית הישנה שלנו עם אלקי ישראל, המנדט שלנו על ארץ ישראל, והתשתית להכרזת מדינת ישראל. התנ"ך יכול לשמש גם בסיס לכריתת ברית יהודית-נוצרית כנגד האיסלאם הפונדמנטליסטי", קובע הרב רוזן, זאת בתנאי ש"המהלך יובל ע"י רבנים ואישים דתיים ואמוניים ולא ע"י מדינאים חילוניים, נאמני דת המערב".