מתקוונים וחוסכים

המועצות הדתיות יעברו לשימוש באינטרנט לשם זיהוי והעברת מסמכים, כחלק מהפרויקט הממשלתי מרכב"ה - זאת כדי לחסוך בנייר ולשמור על הסביבה

חדשות כיפה אורי פולק 13/02/11 00:00 ט באדר א'

מתקוונים וחוסכים
Rodriago-cc-by, צילום: Rodriago-cc-by

מהפכה ירוקה במועצות הדתיות בישראל: 132 המועצות הדתיות הודיעו היום (א) כי הן ישתמשו בפתרון הטכנולוגי של חברת חברת "קומסיין" המאפשר שימוש באינטרנט לשם זיהוי והעברת מסמכים ברשת, כולל דיווחים למשרדי הממשלה השונים, זאת במטרה לחסוך בנייר ולשמור על הסביבה.

המועצות הדתיות תצטרפנה בכך אל פרויקט "מרכב"ה" של הממשלה, המאפשר למועצות הדתיות ולעמותות הדת השונות להגיש דרך האינטרנט את כל מסמכי בקשות התמיכה כשהם מאובטחים ומזוהים, וכן לעקוב אחר מצב הטיפול בבקשת התמיכה והעברת התשלומים. לכיפה נמסר כי המהלך הינו "חלק מתהליך רה-ארגון מקיף שעובר המשרד לשירותי דת ומטרתו ייעול עבודת המשרד, הטמעת תהליכי עבודה תקינים, שיפור ממשקי העבודה ושיפור השירות לקהל הפונים והלקוחות".

אפרים אנטמן, מנהל פורטל התמיכות במשרד לשירותי דת ומוביל את יישום הפרויקט, מסר כי "עד כה, תהליך הגשת הבקשות והדיווח לבקשות התמיכה והתקצוב למשרד לשירותי דת היה מאוד מסורבל וארוך וגזל מאיתנו זמן רב. המעבר לשימוש בכרטיס האלקטרוני והיכולת לבצע את כל הפעולות באינטרנט דרך פורטל מרכב"ה מקצרות ומייעלות משמעותית את כל משך התהליך ומאפשר לנציגי המועצות הדתיות לפנות את הזמן לטובת הטיפול באזרח". להערכתו, כבר במהלך השנה הנוכחית ירחיבו המועצות הדתיות את השימוש באינטרנט לשירותים מקוונים נוספים.