שעת מבחן לגיור הצבאי

הרב יובל שרלו מאשים את הרבנות הראשית במצבו הקשה של הגיור הצה"לי וקורא לראש הממשלה להתערב בפרשת הגיור ו"להכריע לא מכוח קומבינות פוליטיות"

חדשות כיפה אורי פולק 13/12/10 00:00 ו בטבת התשעא

שעת מבחן לגיור הצבאי

"שאלת הגיור בצה"ל היא מעל לפוליטיקה, מעל לשאלות של זהות. זה הזמן בו נדרשים כל העוסקים בשאלה להתעלות מעל לכל שיקולים קואליציוניים ומניפולטיביים, פוליטיים ותקשורתיים" - כך כותב היום (ב) ראש ישיבת פתח תקווה, הרב יובל שרלו, בהתייחס להחלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו להעביר את ההכרעה בעניין חוק גיורי צה"ל להמשך השבוע.

במאמר שהתפרסם באתר ישיבת פתח תקווה קובע הרב שרלו כי שאלת הגיור "לא הייתה צריכה להגיע לפוליטיקה. בכלל, רע מאוד כאשר שאלות הנוגעות להלכה מגיעות לפוליטיקה, והיה צריך לעשות כל מאמץ כדי שהנושא כלל לא יגיע לפוליטיקה. לו היו העוסקים בדבר ממלאים את שליחותם, היא לא הייתה מגיעה להיות עניין הנתון בקרע בין מפלגות".

הרב שרלו מתייחס לכך ששאלת הגיור עוסקת בבני אדם אך חלק מהמעורבים בה מעדיפים לנצל אותה כדי לפגוע ברבנות ובגיור ההלכתי. עוד מוסיף ומאשים הרב שרלו את הרבנות הראשית, שכן לדבריו "אם הייתה ממלאת את שליחותה בנאמנות, ונוטלת אחריות על כל הגיורים הנעשים כהלכה, זו הייתה שעתה הגדולה של הרבנות".

במציאות הנוכחית, בה הפכה שאלת הגיור לשאלה פוליטית, טוען הרב שרלו כי אין מנוס מהתערבות ברורה של ראש הממשלה בעניין. "יש שעה שבה נדרש ראש ממשלה לקבוע כי כאשר מדובר בשאלות זהות - לא מאבקים קואליציוניים הם שיכריעו. ייאמר מפורשות: הגיור הצבא הוא כשר לחלוטין. הוא נעשה על ידי אותם דיינים שהוסמכו על ידי הרבנות הראשית לישראל, מתוך העמדה ההלכתית הרואה חשיבות עליונה לגיור אמת, ובד בבד למניעת נישואי תערובת וקריעת האומה ללאומים שונים".

הרב שרלו מוסיף וקורא לראש הממשלה "להכריע לא מכוח קומבינות פוליטיות" ולהפסיק לחפש "פתרונות יצירתיים". לדבריו זו העת "לחזק ולבצר את תהליך הגיור שנערך בצה"ל על ידי דיינים יראי שמיים הפועלים על פי ההלכה". עוד קורא הרב שרלו לראש הממשלה "להוביל את המציאות ולא להיכנע לה. לפעול מכוחה של אחריות הלכתית ואחריות לאומית".

"כואב הלב שהגענו לצורך כל כך מבייש כי מערכת פוליטית צריכה לדחוף את העולם הרבני לפעול כפי שההלכה מחייבת לפעול. כיוון שהגענו לצערנו לכך - זהו הזמן לקבל את חוק הגיור הצהל"י דווקא בשל העובדה שהוא כל כך הלכתי, כל כך אנושי, כל כך ציוני, וכל כך פשוט מאליו", מסכם הרב שרלו.