ביום חמישי: תענית גשמים

הרבנים הראשיים לישראל הכריזו על יום תענית ותפילה ציבורית, זאת נוכח העובדה כי חרף תקופת השנה, הגשם ממאן מלהגיע. הרבנות: “להתאסף בבתי הכנסת לאמירת סליחות ותהלים"

חדשות כיפה אורי פולק 15/11/10 00:00 ח בכסלו התשעא

ביום חמישי: תענית גשמים
audi_insperation-cc-by, צילום: audi_insperation-cc-by

עקב בצורת הגשמים החריגה, החליטה הרבנות הראשית לישראל לקבוע את יום חמישי הקרוב, י"א בכסלו, כיום תענית ותפילה ציבורית. בשנה שעברה הסתפקה הרבנות בקריאה לתפילה ולא בצעד מסוג זה, הנחשב לחריג יותר.

בהודעה שפרסמו הרבנים הראשיים לישראל, הרב שלמה עמאר והרב יונה מצגר, כתבו הרבנים כי "כלה קיץ וגם רובו של החרף עבר, ועדיין לא נושענו בירידת גשמי ברכה, ומצב המים בארץ ישראל בדוחק ובצער עצום ורב, ובפרט שזו לא השנה הראשונה שיש בצורת, ויבשה הארץ בעוונותינו הרבים, והדבר אומר דרשני, וחובתינו במצב זה לפשפש ולמשמש במעשינו, ולהתקרב אל ה בכל ליבנו, ולהפיל לפניו תחינתנו בלב נשבר ונדכא".


מתפללים לגשם(צילום: (Tres)-cc-by-nd)


"כבר פירסמנו בימים עברו שכל מי שיכול ישתדל להתענות יום שלם, או לפחות חצי יום, יקבל עליו התענית במנחה של היום הקודם ותע"ב", הוסיפו הרבנים הראשיים וציינו כי "כל מי שיכול יקבל עליו ביום הקודם תענית ליום שלם, ומי שקשה לו יקבל עליו מחצות היום עדי ערב, ויתאספו בבתי כנסיות ובתי מדרשות לאמירת סליחות ותהלים".

הרבנים הראשיים מסיימים את מכתבם בתקווה כי "ה יראה בעוניינו וישמע תפילתנו, וימלא בקשתינו בחסד וברחמים, ישב רוחו יזלו מים, בטללי רצון ברכה ונדבה להריק ברכותיו ברחמים על עמנו ועל נחלת אבותינו. ויתן לנו הא-ל-הים מטל השמים ומשמני הארץ ורוב דגן ותירוש, ויברך שנתינו בשים שלום טובה וברכה. וחיים עד העולם"