לא מחפשים אשמים

הרב יהודה בן ישי, אביה של רותי פוגל ז"ל שנרצחה בפיגוע באיתמר, לא מדבר על כעס. "הרגשנו שהפגיעה לא הייתה בנו, אלא בעצם קיומו של העם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/03/11 00:00 כה באדר ב'

לא מחפשים אשמים
יחצ, צילום: יחצ

"אנחנו לא מחפשים אשמים, רק הפקת לקחים" - כך אומר הרב יהודה בן ישי, אביה של רותי פוגל ז"ל שנרצחה יחד עם בעלה ושלושת ילדיהם בפיגוע הרצחני באיתמר לפני כשבועיים, בראיון שמסר ל"ערוץ מאיר" באינטרנט.

 

הרב בן ישי סיפר בראיון כי במהלך השבעה, כשהגיעה הצמרת המדינית והביטחונית כדי להשתתף בצער המשפחה, ביקש מהם בעקבות הפיגוע כי "צה"ל יפעל לא רק כצבא שמגיב ורק מחפש את הרוצחים, אלא כצבא שמלכתחילה נותן תחושה ברורה שחזרנו לארצנו ויש לנו את הכוח". הוא תיאר כי אנשי הצבא היו רגישים מאוד למה שקרה, אך טען באוזניהם כי "חיפוש אחר אשמים, מיותר. זה תמיד מחליש".

 


באדיבות ערוץ מכון מאיר


הרב בן ישי סיפר על נכדיו שנספו בפיגוע ואמר כי התחושות הקשות שהגיעו בעקבותיו היו יותר לאומיות מאשר אישיות. "הרגשנו שהפגיעה לא הייתה בנו, אלא בעצם קיומו של העם. זאת הסיבה שלא הלכנו למקומות הללו של כעס או זעם", סיפר הרב בן ישי ותיאר כיצד הרגשות השליליים הללו רק גורמים לתחושת חוסר אונים. "האמונה נותנת לאדם להבין שיש עוד מה להמשיך, שיש עוד מה לעשות", אמר.

 

לקראת סיום הראיון תיאר הרב בן ישי כיצד ילדי משפחת פוגל שנותרו בחיים הפכו לילדיהם שלהם, בכל הקשור לחינוכם וגידולם. "הילדים הפכו להיות הילדים שלנו. הם היו נכדים, הם היום נכדים-ילדים ואנחנו משתדלים להיות סבא וסבתא טובים ולגדל אותם בהמשך לחינוך של הוריהם", סיכם הרב בן ישי.