קוראים בכל מקום

ב"צהר" יקיימו השנה קריאות מגילה בכ-110 אתרים שונים, בקניונים ובתי חולים. היום תתקיים קריאה מגילה מיוחדת המותאמת לחירשים

חדשות כיפה אורי פולק 14/03/11 00:00 ח באדר ב'

קוראים בכל מקום
wotashot-cc-by-nd, צילום: wotashot-cc-by-nd

כמדי שנה, גם השנה נערך ארגון רבני "צהר" לקיומן של קריאות מגילה בכ-110 מקומות שונים ברחבי הארץ - מטבריה ועד אילת. השנה בחרו ב"צהר" לקיים את קריאות המגילה גם מחוץ לכתלי בתי הכנסת, זאת כדי לפגוש את הציבור גם במרכזי הקניות ובפהרסיא הציבורית.


בארגון מסרו לכיפה כי בין המוקדים השונים בהן תתקיים קריאת המגילה ניתן למצוא בתי כנסת, מתנ"סים ומוסדות חינוך אבל גם מקומות קצת פחות שגרתיים לקריאת מגילה כמו במשחקיית "ארץ נהדרת" במתחם ישפרו סנטר במודיעין, במועדון "המעבדה", במרכז מורשת בגין בירושלים, בקניון מרום נווה ברמת גן, במרכז קליטה באשדוד, באולם הספורט של תיכון מקיף ה בראשון לציון, ואפילו בלובי של בית החולים איכילוב, ליד הפסנתר. ב"צהר" יקיימו אף קריאה מיוחדת לדוברי רוסית - בפתח תקווה, וכן מניין של צעירי העדה האתיופית בגדרה.


בארגון מציינים היום כי בחלק מהמקומות, בנוסף לקריאת המגילה, יתקיימו גם אירועים נוספים כמו במרכז שמים בתל-אביב, בו לאחר המגילה יתקיימו שיעור על פורים, מופע סטנד-אפ פורימי וכן הופעתו של אמן הגאז דניאל זמיר בליווי שלושה נגנים. קריאת המגילה תיעשה באופן חווייתי, ולפניה אף יוקרן סרטון קצר ומשעשע המסביר על המצוות ועל מנהגי החג, וכן את ההדרכות לגבי קריאת המגילה.


במקביל יקיים היום ארגון מיח"א (מחנכי ילדים חרשים) קריאת מגילה יוצאת דופן, המתאימה לציבור החרשים. בגן מיח"א בחיפה יקיים הארגון קריאה המתאימה לחירשים, הכוללת תרגום סימולטני של המגילה לשפת הסימנים, קריאה באולם בעל תקרה אקוסטית המפחית את הרעשים הסביבתיים ומאפשר ללקויי שמיעה להאזין ביתר קשב לקריאה ואף שימוש במערכת הגברה המתאימה למרבית מכשירי השמיעה. בארגון קוראים לקהילות, גם השנה, לעשות ככל האפשר כדי לשלב גם את ציבור ליקויי השמיעה בקריאת המגילה.