הרצאה: "צדיקים נשכחים" – חסידי אומות העולם בפולין

מוזיאון יד מרדכי יציין את יום השואה הבינלאומי שיחול ב31.1.18 במספר אירועים, אחד מהם הוא: "צדיקים נשכחים- חסידי אומות העולם בפולין"- הרצאתה של קלרה יאקל, מנהלת התכנית להנצחת חסידי האומות במוזיאון לתולדות יהודי פולין בוורשה. 

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/01/18 17:10 יב בשבט התשעח

הרצאה: "צדיקים נשכחים" – חסידי אומות העולם בפולין
מוזיאון יד מרדכי, צילום: תמר הרצברג

מוזיאון יד מרדכי והמכון הפולני מציינים את יום השואה הבינלאומי, באירוע  השני על שם קולונל ולדיסלאב קובלסקי חסיד אומות העולם הקבור ביד מרדכי, במלאות ארבעים ושבע שנים לפטירתו בנוכחות בני משפחתו.

בתוכנית : "צדיקים נשכחים- חסידי אומות העולם בפולין", הרצאתה של  קלרה יאקל, מנהלת התכנית להנצחת חסידי אומות העולם במוזיאון "פולין"- המוזיאון לתולדות יהודי פולין בוורשה. הגברת יאקל הגיעה במיוחד מפולין וההרצאה תעסוק בפרויקט הרשת. פרויקט המנוהל על ידי מוזיאון פולין להיסטוריה של יהודי פולין הפועל בוורשה משנת 2007. מטרת הפרויקט היא לתעד סיפורי הצלה ולהעבירם לציבור, יאקל תספר סיפורים מתוך החומרים שהמוזיאון אוסף ואיך משיגים אותם. בנוסף, תציג את פעולותיו העדכניות ביותר,  כגון ציון 75 שנה להקמת "ארגון הז'יגוטה" לסיוע  יהודים ו"שנת אירנה סנדלר". ההרצאה תתקיים בשפה האנגלית והכניסה תהיה חופשית (בתיאום מראש). בנוסף, לאחר מכן תתקיים חשיפת תצוגה חדשה במוזיאון המספרת את סיפורו של קולנל ולאדיסלאב קובלסקי .

תמר הרצברג, מנהלת מחלקת החינוך במוזאון השואה והתקומה ביד מרדכי, התייחסה להחלטה לציין את חסידי אומות העולם ואמרה: "העובדה שבקיבוץ קבור חסיד אומות עולם שסיכן את נפשו כדי להציל 50 יהודים הובילה אותנו להחלטה לקיים אירוע שנתי לזכרו, כדי להוקיר תודה על מעשיו וגם כדי לחזק ערכים שאנחנו מאמינים בהם כמוסד תרבותי חינוכי. העיסוק בחסידי אומות עולם מזכיר לכולנו שגם במצבים הכי קשים, לאנשים יש אפשרות לבחור באנושיות באכפתיות ובסולידריות, ואם יש לנו אפשרות, הרי שיש לנו גם חובה לעשות כך".

 

 

יום ד' 31.1.18  ט"ו בשבט תשע"ח 17:30- 19:30

לבירורים, מוזיאון יד מרדכי, טל' 08-6720559 או במייל -tym@yadmor.co.il