שלוש שנים אחרי פסיקת העליון: מקווה חדש בכפר וורדים

אחרי שהעליון חייב את המועצה בכפר ורדים להקים מקווה טהרה בתחומיה, נחנך אתמול המקווה בהשתתפות הראשון לציון, השר דרעי, השר אזולאי ח"כ גפני ועוד תושבים נרגשים.

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/10/17 18:09 ג בחשון התשעח

שלוש שנים אחרי פסיקת העליון: מקווה חדש בכפר וורדים
הראשון לציון וחברי הכנסת בחנוכת המקווה, צילום: דוברות

במעמד הרב הראשי והראשון לציון, רבנים, ראשי רשויות, שרים, חכ"ים ומאות משתתפים, נחנך מקווה טהרה מפואר במיוחד ביישוב כפר ורדים בגליל.

היישוב, שהתפרסם במאבק שנהלו תושביו בעד מקווה, מאבק שהגיע על לבית המשפט העליון שפסק כי יש להקים מקווה במקום, פסק דין שמהווה תקדים ובזכותו החלו נבנים מקוואות רבות בארץ. 

הסאגה ארוכה נמשכת משנת 2007 אז הוקצה תקציב ממשרד הדתות הקמת מקווה טהרה במקום, אך המועצה המקומית הסכימה לבצע את הבנייה במידה ולא תיאלץ לממן את הבנייה בסכום כסף נוסף או לתפעל מתקציבה את המבנה והשירותים הניתנים בו. בהמשך הפרשה הוקצה קרקע לבניית מקווה אך ייעודה של הקרקע שונה והפרשה הלכה והסתבכה עם ביטול המכרז הקמת המקווה בעקבות שינוי ייעוד הקרקע.

כאמור, הפרשה הלכה והסתעפה עם עתירתם של תושבים שדרשו להשיב את המכרז לקדמותו ובסופו של יום, לאחר עימות משפטי ארוך הכריע בית המשפט העליון לחייב את כפר ורדים להקים מקווה.

אמש כאמור, הגיע הסיפור אל סיומו. המקווה נבנה בפאר, בהדר ובהידור רב ע"י ארגון "מהות" שבראשות הרב גיל בן שושן ובתרומתו הנדיבה של איש החסד ר' רמו בן שושן. קביעת המזוזה היתה ע"י רבי דוד חי אבוחצירא שליט"א מנהריה.

במעמד שהתקיים במעמד מאות מכפר ורדים ומהסביבה נאמו הראשון לציון, הרב יצחק יוסף, שר הפנים ר' אריה דרעי, שר הדתות ר' דוד אזולאי, השרה לשיוויון חברתי גילה גמליאל, סגן יו"ר הכנסת ח"כ ר' יצחק ועקנין, יו"ר ועדת הכספים ר' משה גפני וראש המועצה המקומית, סיון יחיאלי.

לפני גזירת הסרט בירך את התורם בשם תושבי היישוב הרב המקומי, הרב שלמה גולדפרב ואף העניק לתורם טלית חדשה לברכת "שהחיינו"