נתניהו: "אין צורך לחזק אותי מימין. אף אחד לא היה עושה טוב יותר ממה שעשיתי"

ראש הממשלה מנה את שורת ההישגים שלטענתו ממשלותיו השיגו בעשור האחרון, תוך שהוא מלין על מי שמסתכל על חצי הכוס הריקה, "היהודים אף פעם לא מרוצים. כשאני פותח כלי תקשורת בבוקר הכל כמעט שחור"

חדשות כיפה משה ויסטוך 04/07/17 12:07 י בתמוז התשעז

נתניהו: "אין צורך לחזק אותי מימין. אף אחד לא היה עושה טוב יותר ממה שעשיתי"
נתניהו בנאומו בועידה, צילום: אבישג שאר-ישוב

אחרי נאומו של נשיא המדינה אמש, נאם הבוקר (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו, בועידת מקור ראשון לכלכלה. בדברים שנשא הוא התייחס לנושאים כלכליים וכן לעניינים פוליטיים כמו הצורך לחזקו מימין, כפי שסוברים לדבריו חלק מאנשי העיתון.

נתניהו התייחס לאיתנותה של ישראל לעומת שאר המדינות במזרח התיכון, "בשנים הללו אנו משיקיעים השקעה כבירה, אנו עושים את זה גם על רקע הטלטלה העצומה שפוקדת את המזרח התיכון. האם זה מקרי שסביבנו קורסות מדינות בעוד ישראל פורחת ומשגשגת? זה לא מקרי ששכללנו את את היכולות הצבאיות שלנו, צוללות, טנקים, מטוסים ויכולת תת קרקעית מלמטה עד למעלה".

בהמשך הוא דיבר גם על הצורך בפיתוח ושימור כלכלה חזקה, "אנו צריכים להבטיח שהכלכלה שלנו תהיה פתוחה ודינמית ומתגמלת יזמות". לשיטתו, "בלי זה לא תוכל להיות יוזמה כלכלית. אנחנו פתחנו את הכלכלה, הורדנו את האבטלה לשפל היסטורי, אנו יוצרים ערוץ דו סטרי בין שווקי העולם. בד בבד אנו לוקחים את הכסף מאותה צמיחה ומשקיעים בתשתיות בארץ לתשתיות שלא רואים באירופה".

ראש הממשלה לא התעלם מכך שבהרבה מובנים יש עוד לא מעט עבודה, "יש לנו עוד אתגרים כלכליים. אנו נמשיך בהגברת התחרות במשק, בהגברת היצע הדיור. אנו מדינה שהולכת וגדלה וזה מה שיוצר את האתגר, אבל אני מאמין שהגדלת ההיצע תוריד את מחירי הדיור". לטענתו יש לישראל "כלכלה עם עודף רגולרי, צריך להוריד את הרגולציה".

נתניהו התייחס גם ליחסים הרבים שלדבריו יש לישראל עם מדינות העולם, "יש לנו קשרים טובים עם רוסיה, סין, יפן והודו. הערב יגיע אלינו ראש ממשלת הודו לביקור היסטורי, זהו הביקור הראשון של מעצמה. מאז קום המדינה לא ביקר כאן אף פעם ראש ממשלת הודו ויחד נצעיד את שיתוף הפעולה ישראל-הודו לשיאים חדשים".

בהמשך הוא הלין על כך שיש חלקים בעם שלא מתמקדים בהישגים ובדברים הטובים, תוך שהוא מפנה אצבע מאשימה לתקשורת, "היהודים אף פעם לא מרוצים. אנחנו לא נחזור לכלכלת מפא"י. הייתי רוצה לראות בתקשורת משהו מהמסרים.זה נכון שבדמוקרטיה מקובל לבקר את השלטון, אין שום בעיה. אבל כשאני פותח כלי תקשורת בבוקר הכל כמעט שחור, תעשיית הדכדוך פועלת בלי הפסקה".

לסיום הוא עקץ את האכסניה שבה הוא התארח ואמר: "אני גם שומע מעת לעת שהמטרה של העיתון מבחינת מדיניות, וזה בסדר, שהמטרה היא לחזק אותי מימין. אז אני אומר לכם שאין צורך לחזק אותי מימין. כי ראשית אני מהימין ושנית אני חזק עבורכם, ועבור כל מדינת ישראל. אני יכול לומר שמה שעשינו בעשור האחרון בתנאים לא פשוטים עבור מדינת ישראל וארץ ישראל, אלה דברים שאני מאמין שאף אחד לא היה עושה, בוודאי לא טוב יותר".