הר הבית ייפתח לחברי הכנסת באופן זמני

איסור העליה להר הבית שהוטל על חברי הכנסת, יוקפא למשך מספר ימים במטרה לבחון את המצב בשטח. ההחלטה התקבלה כתשובה לעתירתו של ח"כ גליק בנושא שקרא "לכל הח"כים לעלות להר ולכבד את המקום בצורה הראויה ולהשאיר את המחלוקות והאג'נדות מחוץ להר"

חדשות כיפה משה ויסטוך 02/07/17 13:33 ח בתמוז התשעז

הר הבית ייפתח לחברי הכנסת באופן זמני
ח"כ גליק בהר הבית, צילום: פלאש 90. יוסי זמיר

ח"כים יורשו לעלות להר הבית, כך החליט היום (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו. איסור העליה יוקפא החל מיום ראשון ה-23 ליולי והוא יימשך בשלב ראשון למשך 5 ימים.

החלטתו של נתניהו השתקפה מתשובת המדינה לעתירת ח"כ יהודה גליק נגד האיסור. מטרת ביטולו הזמני של האיסור היא לבחון את מידת ההשפעה של עליית ח"כים להר הבית על הנעשה בשטח.

ח"כ גליק, פעיל ותיק למען הר הבית שאף נורה על ידי מתנקש ערבי בשל כך, בירך על ההחלטה ואמר  כי היא "נכונה וראויה. חבל שנאלצנו להגיע לבג"ץ על מנת שההחלטה הזו תתקבל". יו"ר השדולה לחיזוק הקשר היהודי להר הבית הוסיף כי הוא "קורא לכל הח"כים לעלות להר ולכבד את המקום בצורה הראויה ולהשאיר את המחלוקות והאג'נדות מחוץ להר".

בהמשך הוא קרא גם "לראש הממשלה ולשר לבטחון הפנים לפעול ככל שידרש נגד כל מי שינצלו את ההחלטה למעשי טרור. נמשיך לייחל שההר ימלא את ייעודו להפוך למרכז עולמי לשלום ולפיוס". 

יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי, המשמשת גם היא כיו"ר השדולה לחיזוק הקשר היהודי להר הבית, אמרה: "אני מברכת על ההחלטה לאפשר עליית ח"כים להר הבית. הגורמים שהתסיסו  לאלימות והסיתו את הציבור הערבי, הם מנהיגיו ולא חברי הכנסת היהודיים. הר הבית הוא המקום המקודש ביותר לעם היהודי ולא נכון להדיר רגליהם של יהודים, אזרחים או נבחרי ציבור מההר".