הצעת חוק בית אל נמשכה על ידי ח"כ ביטן

הצעת החוק, שמבקשת לקדם הבטחות ממשלה לבניית יישובים ובתים שבתמורה לכאלה שנהרסו, לא תעלה לדיון בועדת השרים לענייני חקיקה. ראשי שדולת א"י: ""בשבוע הבא יעלה החוק להצבעה ויעבור ברוב גדול"

חדשות כיפה משה ויסטוך 02/07/17 12:37 ח בתמוז התשעז

הצעת חוק בית אל נמשכה על ידי ח"כ ביטן
ביטן ונתניהו בישיבת הליכוד, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

"חוק בית אל" שהיה אמור לעלות היום (ראשון) לסדר יומה של ועדת השרים לענייני חקיקה, נמשך על ידי יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן מהליכוד.

ביטן ביצע את המהלך לאור דרישתו של ראש הממשלה, לאחר שזה הבין כי להצעת החוק יש רוב שמתכוון לאשר את ההצעה עוד היום ולא מוכן לדחות את ההצבעה עליה. יש לציין כי מתוקף תפקידו של ביטן כיו"ר סיעת הליכוד, הוא רשאי לעשות זאת שכן ההצעה נרשמה במכסת הצעות החוק של הליכוד.

הצעת החוק, אותה יזמו ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת, ח"כ יואב קיש וח"כ בצלאל סמוטריץ', קובעת כי הבטחות לבנית יישובים שהממשלה פינתה יקודמו באופן מיידי וללא כל התחשבות בשיקולים פוליטיים ומדימניים כאלה ואחרים. במידה והיא תעבור בסופו של דבר במליאת הכנסת, יחוייב ראש הממשלה להורות על בניית יחידות הדיור בבית אל וכן לקדם במהירות את הקמת היישובים החלופיים לעקורי מגרון ועמונה.

חברי הכנסת יואב קיש מהליכוד בצלאל סמוטריץ' מהבית יהודי, הגיבו למשיכת ההצעה ואמרכי הם ימשיכו "לקדם יחד את החוק הצודק של שדולת א"י, החוק שנועד לממש את התחייבויות הממשלה לבניה-חלף-הריסה ללא כל עיכוב מדיני". לדבריהם, "בשבוע הבא יעלה החוק שוב להצבעה ואנו משוכנעים שהוא יעבור ברוב גדול".