בעקבות הטענות על הדתה, משרד החינוך יבדוק חלק מהתכנים בספרי הלימוד

במשרד אומרים כי מדובר בספרים ישנים וכי טענות פורום ההורים החילוני "נבדקו על ידי האגף לאישור ספרי לימוד, כפי שהאגף נוהג לעשות בנושאים מעין אלה באופן שוטף". בפורום ההורים דוחים את המהלך ואומרים כי "ברשימה שבדקנו נכללו גם ספרים בעייתיים שיצאו בשנים האחרונות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 02/07/17 16:22 ח בתמוז התשעז

בעקבות הטענות על הדתה, משרד החינוך יבדוק חלק מהתכנים בספרי הלימוד
מורה בכיתה, צילום: shutterstock

נכנעו לקמפיין ההדתה או התנהלו באופן שגרתי? משרד החינוך הודיע כי חלק מהתכנים שנחשבים בעיני הפורום כהדתה ישונו, אך טוען כי מדובר בהליך רגיל. כך פורסם היום (ראשון) ב'הארץ'

בהודעה שפורסמה על ידי המשרד בשבוע שעבר נכתב כי "הטענות של פורום ההורים החילוני נבדקו על ידי האגף לאישור ספרי לימוד, כפי שהאגף נוהג לעשות בנושאים מעין אלה באופן שוטף. האגף מצא כי מדובר בספרים ישנים, שחלק מהתוכן המצוי בהם יתוקן בהתאם לקריטריונים של אישור ספרים". עם זאת, המשרד סירב לפרט באילו ספרים מדובר ומה בדיוק השינויים שיוכנסו בהם.

טענות הפורום החילוני התייחסו לכך שבחלק מספרי הלימוד נכנסו תכנים בעלי אופי דתי, זאת בלי שום קשר למקצוע הנלמד. שר החינוך נפתלי בנט, המשיך לבטל את הטענות ואמר כי שום רצון לכפות על מערכת החינוך הממלכתית תכנים דתיים, "אין הדתה ואין שמדתה. אין את הדברים האלה", הוא לחדשות ערוץ 2 בסוף השבוע.

מהפורום החילוני נמסר בתגובה להחלטת משרד החינוך כי "אנו מצרים על כך שמשרד החינוך בחר להטעות את הציבור בטענה שמדובר בספרים ישנים. ברשימה שבדקנו נכללו גם ספרים בעייתיים שיצאו בשנים האחרונות, אך כל הספרים שנסקרו נמצאים ברשימת הספרים המאושרים לשנת הלימודים תשע"ז ונעשה בהם שימוש במערכת החינוך הממלכתית".

עוד נמסר מהפורום כי "אנו מצפים לראות התאמות של הספרים לחינוך הממלכתי. ההנחיות של מינהל החינוך הדתי מוכיחות שמדובר בהדתה שיטתית. ספרי הלימוד הם רק חלק ממכלול הגורמים האחראים לתהליך ההדתה במערכת החינוך הממלכתית".