בעילום שם: ספר חדש הפוסל את הגט שניתן ל'עגונה מצפת' בהסכמתו של הרב הראשי יצחק יוסף

בכנס דיינים שהתקיים שבוע שעבר חולק הספר לבאי הכנס וחלוקתו הופסקה לאחר הוראתו של מנכ"ל בתי הדין הרבניים, הרב שמעון יעקובי. בין נותני ההסכמה על הספר: הרב עמאר והרב ציון בוארון

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/07/17 17:23 ח בתמוז התשעז

בעילום שם: ספר חדש הפוסל את הגט שניתן ל'עגונה מצפת' בהסכמתו של הרב הראשי יצחק יוסף
הרב יצחק יוסף, צילום: Yaakov Cohen/Flash90

בשבוע שעבר התכנסו דייני ישראל בכנס השנתי בירושלים לשמיעת שיעורים והרצאות. במהלך הכנס ארע ארוע אחד שהעיב על החגיגיות שבהתכנסות: ספר עב כרס שמערער, לדבריו, את הגט שנתן הרב אוריאל לביא וההרכב שבראשו עמד ל'עגונה מצפת' חולק בחינם לבאי הכנס מה שעורר כעס בקרב חלק מן הדיינים.

מהנהלת בתי הדין הרבניים נמסר ל'כיפה' בתגובה: "חלוקת הספר לא נעשתה על ידנו אלא על ידי גורם פרטי. משנודע על כך למנהל בתי הדין הרבניים הרב שמעון יעקבי הוא הורה באופן מיידי על הפסקת החלוקה ועל פינוי הספרים והאדם שחילק אותם מהאזור".

הספר, שנקרא 'אמת על תילה' שמחברו נותר עלום שם קיבל הסכמות רבות ביניהן של הראשון לציון, הרב יצחק יוסף שהתנגד לפסיקה כבר לפני שנים עוד לפני שמונה לתפקיד, הרב הראשי לשעבר הרב שלמה עמאר הרב ציון בוארון ועוד רבנים נוספים. 

בהסכמה למחבר עלום השם הנמשכת על פני 20 עמודים, כותב הרב יוסף: "ראיתי גיליונות מהספר 'אמת על תילה' אודות חומר הענין בזיכוי גט לבעל הנמצא במצב צמח, מעשה ידי אומן, נטע נאמן, של ת"ח עצום, צנוע ומעלי, חריף ובקי, משנתו זך ונקי, מופלג בתורה, אך ביראת שמים כל היום החפץ בעילום שמו, אבן יקרה בעיר בני ברק ת"ו ה' יגדלהו וינשאהו".

באתר 'קול הזמן' צוטט מתוך ההקדמה לספר כי המחבר מציין שבארה"ב נעשה גט דומה וכי ארגוני הנשים בארץ דורשים מבתי הדין לאמץ את פסיקת ביה"ד בצפת "לפיכך החליטו גדולי ישראל וגדולי הדיינים שבדור, כי זהו צורך השעה, ונחוץ עד מאוד להוציא קונטרס זה לאור עולם, ולהוכיח שכל דברי כותב ההיתר בעניין זה מזויפים מתוכם". עוד הביע המחבר חשש כי דיינים נוספים יילכו בעקבות הפסיקה של הרב לביא ויסתמכו עליה.

כזכור, לפני כחצי שנה קבע בית המשפט העליון כי בית הדין הרבני הגדול והרב יצחק יוסף לא ידונו בפרשת הגט מצפת עד לדיון בבג"ץ בנושא. בהקדם האפשרי יתקיים דיון בהרכב של שלושה שופטי בג"ץ בעתירתה של העגונה. הפסיקה הגיעה בעקבות עתירה לאחר שהרב יוסף ביקש  לכנס את בית הדין הרבני הגדול ולקיים דיון בהרכב מלא בסוגייה ויום דיון מיוחד יוקדש רק לגט זה. בג"ץ כאומר, לאחר עתירה של עו,ד בתיה כנא דרור וארגון 'מבוי סתום' קיבל את העתירה.