פגישה בהפתעה: הזוג נתניהו הגיעו לבית הכנסת בשטרסבורג

ראש הממשלה ורעייתו ביקרו בהפתעה בערב שבת את מתפללי בית הכנסת בשטרסבורג, "השמירה על מורשת ישראל, זה דבר שאתם עושים כאן ואנחנו עושים בביתנו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 02/07/17 07:36 ח בתמוז התשעז

פגישה בהפתעה: הזוג נתניהו הגיעו לבית הכנסת בשטרסבורג
נתניהו בשטרסבורג, צילום: קובי גדעון לעמ

מתפללי בית הכנסת בשטרסבורג הופתעו לפגוש בערב שבת האחרונה את ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה, שהיו בדרכם הרגלית מהמלון לבניין הפרלמנט האירופי.

בני הזוג נתניהו הגיעו לצרפת כדי לקחת חלק בטקס האשכבה של קנצלר גרמניה לשעבר הלמוט קוהל שהלך לעולמו. מאחר והטקס התקיים לאחר כניסת השבת, הלכו השניים ברגל ובדרך עצרו לפגוש את אנשי הקהילה היהודית.

למתפללי בית הכנסת אמר נתניהו כי הוא בא לצרפת  "כדי לכבד את זכרו של ידיד גדול של מדינת ישראל, הלמוט קוהל, פה בפרלמנט האירופי, אבל כמובן שאין ביקור בלי להגיע לקהילה היהודית, ואני שמח לראות כאן אתכם שומרים את מסורת ישראל".

נתניהו בשטרסבורג

נתניהו בשטרסבורגצילום: קובי גדעון לעמ

לדבריו, ''יש שני מרכיבים לקיום היהודי. אחד - שמירה על המורשת שלנו, ושתיים - הבטחת העתיד שלנו במדינת ישראל, שהיא המפתח לקיומן של תפוצות ישראל, בגלות, בתפוצות השונות ברחבי העולם. השמירה על מורשת ישראל, זה דבר שאתם עושים כאן ואנחנו עושים בביתנו".

נתניהו גם סיפר על החשיבות שבעוצמה הצבאית והכלכלית של ישראל, על בנו אבנר שהתמודד בחידון התנ"ך העולמי וכן על ביקורו בישראל של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.