בית הדין הרבני האזורי בחיפה עבר למשכנו החדש

מנהל בתי הדין הרבניים הרב שמעון יעקבי פתח היום את שנת המשפט של בתי הדין הרבניים בבית הדין הרבני האזורי בחיפה שנכנס בימים אלהלמשכנו החדש בקרית הממשלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/09/17 17:46 טו באלול התשעז

בית הדין הרבני האזורי בחיפה עבר למשכנו החדש
הדיינים במשכנם החדש, צילום: דוברות בתי הדין

בית הדין הרבני האזורי בחיפה מנוהל על ידי המזכיר הראשי הוותיק הרב יצחק היקינד. בית הדין החדש בחיפה הוא המפואר והיפה ביותר מבין 12 בתי הדין הרבניים האזוריים הפזורים ברחבי הארץ. המבנה ששימש בעבר את בנק ישראל שופץ מן המסד ועד הטפחות באופן ייעודי תוך הנגשתו לקהל הרחב ותכנונו בסטנדרטים הגבוהים  והאיכותיים ביותר. על מלאכת התכנון, הביצוע והמעבר למשכן החדש ניצח מנהל אגף הרכש והלוגיסטיקה מר אלי קציר.

בית הדין האזורי החדש בחיפה נכנס לבניין עצמאי ומהודר ברחוב העצמאות 24 בצמוד לקריית הממשלה. מדובר במבנה רחב ידיים המתפרס על פני שטח גדול המחולק לשלוש קומות. המבנה כולל שישה אולמות משפט מהודרים עבור ארבעת הרכבי בית הדין, וכן חדר ישיבות מיוחד ופרטי עבור עורכי הדין, הטוענים הרבניים ולקוחותיהם לצורך התייעצויות וצרכים שונים.

בבניין החדש ישנו אולם קבלת קהל רחב לקהל הממתינים למזכירות, קפיטריה חדשה לקהל באי בתי הדין, אגף נפרד ליחידות הסיוע הפועלות במקום, וכן מחלקת ברור היהדות, כמו כן לשכות דיינים, חדרי גיטין. המבנה תוכנן תוך הנגשה מלאה לבעלי מוגבלויות על פי המתחייב בחוק.

הבוקר הגיע לבית הדין החדש מנהל בתי הדין הרבניים הרב שמעון יעקבי ובו פתח את שנת המשפט של בתי הדין הרבניים. בסיור נכחו אנשי לשכת עורכי הדין שחזו במקום בפעם הראשונה ולא הסתירו את התפעלותם מהמבנה החדש והמתקדם.

בית הדין החדש

בית הדין החדשצילום: דוברות בתי הדין

הרב יעקבי נועד עם ראש אבות בית הדין בחיפה הרב אברהם מאיר שלוש וכן עם האב"דים ודייני בית הדין. הרב יעקבי שיבח את הסמנכ"ל הבכיר למנהל ומשאבי אנוש בהנהלת בתי הדין הרבניים מר שמואל יוסף על מלאכת העברת בית הדין למשכנו החדש באופן חיובי ולאחר מלאכת מחשבת רבה.

מנהל בתי הדין הרבניים הרב שמעון יעקבי בירך על המוגמר ואמר: "אני שמח לפתוח שנת המשפט של בתי הדין הרבניים דווקא כאן בחיפה, והשמחה גדולה שבעתיים שכן אנו זוכים לעשות זאת במשכנו החדש של בית הדין הרבני האזורי בחיפה".

עוד הוסיף הרב יעקבי ואמר כי "העתקת בתי הדין בחיפה ממשכנו הישן לבניין מפואר זה לוותה בהליכי תכנון קפדניים ובמאמצים רבים, ואני שמח שזכינו לברך היום על המוגמר. זו ההזדמנות לשבח את דייני ועובדי בית הדין בחיפה, את הרב יצחק היקינד המזסכיר הראשי הנמרץ ואת סגנו זאב ברמן על עבודה מסורה ומושקעת שטרחו במהלך כל התקופה במסירות רבה להפוך את בית הדין הרבני האזורי בחיפה לבית הדין היפה, המתקדם והמרשים ביותר מבין בתי הדין הרבניים כיום ברחבי הארץ. יחד עם זאת, מדובר רק בהתחלה. כשם שזכינו להיכנס לבית הדין החדש בחיפה, כך אנו עמלים על מציאת פתרונות דיור וחלופות לבתי דין נוספים ברחבי הארץ כחלק ממגמת התחדשות ושיפור, והתאמת בתי הדין הרבניים לצרכים המודרניים".